خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترکیه نگران ورود آوارگان سوری

به گزارش ادیان نیوز، ” مولود چاوش اوغلو” هشدار داد: در صورت پیشروی ارتش سوریه و شبه نظامیان داعش تا نزدیکی حلب، احتمال دارد بین ۲ تا ۳ میلیون آواره سوری دیگر به خاک ترکیه سرازیر شوند.

چاوش اوغلو روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت: در زمان حاضر این نظام بشار اسد است که فضای خالی ناشی از حملات هوایی ائتلاف را پر می کند.”
وی مدعی شد: تفاوت چندانی بین داعش و نظام سوریه وجود ندارد. هر دو آنها با بیرحمی شهروندان غیرنظامی را می کشند. آنها از استفاده از هر اسلحه ای که در اختیارشان است، ابایی ندارند.”
شهر حلب تا پیش از جنگ داخلی، پرجمعیت ترین شهر سوریه به شمار می آمد. هم شورشیان مسلح و هم نیروهای دولتی بخشهایی از حلب را در تصرف خود دارند. اما داعش نیز به تازگی مناطقی از شمال حلب را از کنترل گروه های افراطی رقیب خارج کرده است.
وزیر خارجه ترکیه گفت: غیرنظامیان وحشت زده در سوریه از مناطق تحت کنترل نظام سوریه و شبه نظامیان داعش می گریزند. در صورت پیشروی نیروهای نظام و داعش به سمت حلب، احتمال دارد دو تا سه میلیون آواره سوری دیگر وارد مرز ترکیه شوند.
بر اساس آمار رسمی سازمان ملل متحد، جنگ داخلی سوریه تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار کشته برجای گذاشته و بیش از ۳ میلیون سوری را به ترک کشور واداشته است.
یادآور می شود دولت ترکیه از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون به صورت مستقیم و غیر مستقیم به حمایت از تروریست ها در این کشور پرداخته است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.