خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حقایق پنهان ادعای تمایل به جنس موافق (قسمت دوم)

ادیان نیوز: دکتر سیمون لوی Dr. Simon LeVay در نشریه علوم Science تحقیقی را منتشر ساخت که اشاره به تفاوت هایی در یک ساختار مغزی به نام هیپوتالاموس داشت. وی ۳۵  مرد -۱۹ هجگ و ۱۶ دجگ- را مورد مطالعه قرار داد . لوی دریافت که هیپوتالاموس دجگ ها بزرگتر از هجگ ها بود.  او نتیجه گرفت که ” گرایش جنسی یک زمینه بیولوژیک دارد”. رسانه ها این تحقیق را با آب و تاب در صفحات اول خود و در تلویزیون و رادیو از شرق تا غرب آمریکا منتشر ساختند علیرغم این حقیقت که خود لوی اعتراف کرد : تأکید بر این نکته مهم است که من ثابت نکردم که هجگ ژنتیک است و یک ژن هجگ در انسان نیافتم. ما نمی دانیم تغییراتی که من یافتم آیا در زمان تولد وجود داشته یا بعدها بوجود آمده است.
 علاوه بر این ، تحقیقات لوی مشکلات فراوانی داشت. برای نمونه هر ۱۹ فرد هجگ مورد مطالعه  ی لوی در اثر عوارض ایدز از دنیا رفتند. تفاوت در هیپوتالاموس ها به احتمال زیاد در اثر واکنش های شیمیایی مغز به ایدز بوده است.
 دکتر باین Dr. Byne  در نشریه علمی امریکایی Scientific American در این مورد بحث می کند: اینکه لوی تعداد اندکی از مردان دجگ مبتلا به ایدز را در مطالعه خود قرار داده بود به خوبی این نکته را نشان نداد که : تمامی مردانی که ایدز دارند در زمان نزدیکی به مرگ سطح تستوسترون آنها در اثر ایدز یا عوارض جانبی درمان ها به صورت قابل ملاحظه ای پایین می آید. در نتیجه محتمل است که تفاوت اندازه هیپوتالاموس که لوی به گرایش جنس ی نسبت داد در واقع در اثر ناهنجاری های هورمونی مربوط به ایدز بوده باشد.
علاوه بر این، ۶ نفر از دجگ ها نیز در اثر ایدز مردند. خود لوی بعدها اعتراف کرد که مطمئن نبود که واقعاً آنها دجگ بودند؛ با توجه به این نکته که تعداد اندکی مردان دجگ در سانفرانسیسکو در آن زمان مبتلا به ایدز بودند و هنوز نیز چنین است.
لوی خود یک هجگ است. او اعتراف کرد که انگیزه دیگری غیر از مطالعه علمی برای انجام این تحقیق داشت: به نظر او مردم امریکا باید متقاعد شوند هجگ بیولوژیک است[چه از لحاظ علمی ثابت شود چه نشود!]. او می گوید که باید اجتماع را تربیت کرد و در ادامه می گوید که این موضوع دیدگاه های حقوقی و مذهبی را تغییر خواهد داد.
 روانشناس دانشگاه کالیفرنیا در برکلی Berkeley مارک بریدلاو Marc Breedlove تحقیقی منتشر کرد که نشان می داد فعالیت های جنسی در موش ها جوانب ساختاری پایه مغز -در محل اتصال به ستون فقرات- را تغییر می دهد. او می گوید: این یافته ها آنچه را ما از لحاظ تئوریک می دانستیم به ما ثابت می کند و آن این است که تجربیات جنس ی می تواند مانند ژن ها ساختار مغز را تغییر دهد. او ادامه می دهد که فقط به دلیل اینکه تفاوت ساختاری در مغز یافت می شود نمی توان فرض کرد مسبب آن ژن ها بوده اند؛ ما نمی دانیم این تغییرات از کجا بوجود آمده اند.
 فراموش نکنیم که چنانچه پیشتر اشاره شد علاوه بر ژن ها و  فعالیت های جنس ی، داروها و درمان ها نیز می توانند ساختار مغز و اعضای بدن و ترشحات هورمونی و … را تغییر دهند. بنابراین دانشمندان تأکید دارند که یافتن هر تغییری الزاماً دال بر منشاً ژنتیک داشتن آن تغییر نمی باشد.
 تحقیق دیگری که رسانه ها به شدت به آن پرداختند تحقیق دکتر هیمر Hamer بود. نکته قابل توجه این است که هیمر زمانی مصاحبه با خبرنگاران را پذیرفت که آنان قبول کردند هجگ بودن او را فاش نکنند. تحقیق هیمر به گونه ای ارائه شد که یک زنجیره یکسان (Xq28)  در اکس کروموزوم برادران هجگ مورد تحقیق او وجود داشت در حالیکه در واقع آنچه او یافت زنجیره های یکسان در همه برادران مورد تحقیق او (چه هجگ چه دجگ) بود. دقت کنیم آنچه که خبرنگاران و رسانه ها بر آن تأکید کردند یکسانی زنجیره اکس کروموزوم صرفاً برادران هجگ بود در حالیکه همین یکسانی در برادران دجگ نیز وجود داشت.
دکتر باین Dr. Byne علیه این تحقیق هیمر اینگونه استدلال می کند که هیمر می بایست زنجیره اکس کروموزوم Xq28 برادر دجگ برادران هجگ را نیز در تحقیق خود مورد بررسی قرار می داد؛ کاری که هیمر نکرد. دکتر باین می گوید: اگر هیمر برادران دجگ آن هجگ ها را مورد بررسی قرار می داد نشان می داد که چیز دیگری به غیر از ژن ها مسبب گرایش جنس ی بوده است.
مؤسسه ملی سرطان  National Cancer Institute اسپانسر این تحقیق بود که چهارصد و نوزده هزار دلار از پول مالیات دهندگان امریکا را مصرف کرد. مؤسسه ملی بهداشت The National Institutes of Health دفتر بررسی صحت تحقیقات Office of Research Integrity اتهام نادیده گرفتن شواهد علمی مخالف فرضیه شخصی را درباره هیمر مورد بررسی قرار داد. اما در نهایت شگفتی NIH هرگز نتایج این بررسی را فاش ننمود.  با وجود این، رسانه ها نتایج تحقیق هیمر را که هنوز صحت آنها ثابت نشده بود در بوق و کرنا کردند.
نکته دیگری که تحقیقات هیمر هجگ را زیر سؤال می برد این است که بنا بر استانداردهای علمی که تأکید دارد هر تحقیقی باید چندین بار تکرار شود و نتیجه مشابه بدهد تا به رسمیت شناخته شود بارها دانشمندان دیگر سعی کردند تحقیق وی را تکرار کنند اما هرگز به نتایج وی دست نیافتند.
 در سال ۱۹۹۹ دکتر جرج رایس و دکتر نیل ریش و دکتر جرج ای برز Drs. George Rice, Neil Risch and George Ebers سعی کردند تحقیق هیمر را تکرار علمی کنند لیکن به این نتیجه رسیدند: ما نتوانستیم دلیلی برای اثبات ارتباط محل مربوط به Xq28  با هجگ بودن مردان بیابیم. آنان نتایج تحقیق خود را در نشریه علمی Science چاپ کردند. علاوه بر این آنان گفتند که وقتی که گروه دیگری از محققین (سندرز و همکاران Sanders,et al. ) تلاش کردند تا تحقیقات هیمر را تکرار علمی کنند آنان نیز نتوانستند یک سبب ژنتیک برای هجگ بودن بیابند.
آنچه ما در این نوشتار عرضه کردیم صرفاً نمونه هایی بود از تحقیقات به اصطلاح علمی ای که توسط دانشمندان دیگر زیر سؤال رفته است و  از لحاظ روش ناصحیح شناخته شده یا مشتبه جلوه داده شده است یا … لیکن بوسیله رسانه ها و اصحاب رسانه، توسط برخی پزشکان و روانپزشکان و روانشناسان نادان یا وظیفه نشناس یا  مغرض به مردم دنیا به عنوان تحقیقات علمی و مدرک و سند عرضه شده است!…و متأسفانه این عدم مسئولیت پذیری و سوء نیت و … نه تنها در حال نابود کردن مردم عادی در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته است بلکه به آرامی اما بطور حتم در حال فاسد کردن برخی مردم کشورهای باصطلاح کمتر توسعه یافته نیز هست؛ خاصاً ‌آن دسته از افرادی که کورکورانه تفوق و صداقت علمی باصطلاح دانشمندان آن باصطلاح کشورهای توسعه یافته را می پندارند…!!!
در نظر داشته باشیم که قرآن کریم امر می فرماید:
 یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمینَ
اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، اگر فاسقى برایتان خبرى آورد تحقیق کنید، مبادا از روى نادانى به مردمى آسیب برسانید، آن گاه از کارى که کرده‏اید پشیمان شوید. (سوره حجرات (۴۹) آیه۶)
و آیه ۳۸ سوره مدثر(۷۴) می فرماید:
کلُ‏ُّ نَفْسِ  بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَه
هر فردی در گرو اعمال خویش است‏
 
موضوع دیگری که باید به خاطر داشت اشکال نادر معلولیت های جنسی ست. برای مثال :” Inters ex  در انسان ها … گونه ای ست در ویژگی های جنس ی شامل کروموزوها، غده های جنسی یا تناسلی که اجازه نمی دهند فرد مشخصاً مذکر یا مؤنث باشد.” (مونی Money ،‌جان John ؛‌اهارث Ehrhardt ،‌انکه ای Anke A (1972)، مرد و زن پسر و دختر Man & Woman Boy & Girl. نشر دانشگاه جان هاپکینز به نقل ویکی پدیای انگلیسی)
این به این معناست که برای مثال نوزادی با اندام تناسلی بیرونی اما با رحم و تخمدان درون متولد می شود یا نوزادی با رشد ناقص یا غیرعادی ارگان های تناسلی متولد می شود.
چنین معلولیتی بسیار نادر است:
طبق گفته لئونارد ساکس Leonard Sax روانشناس امریکایی و پزشک خانواده inters ex باید “‌محدود به شرایطی و مواردی  باشد که در آن جنسیت کروموزومی متناقض است با جنسیت رخ مانه ای یا در مواردی که رخ مانه در گروه مذکر یا مؤنث قابل دسته بندی نیست”،‌حدود ۰.۰۱۸ درصد (ساکس،‌لئونارد (۲۰۰۲). ” رواج inters ex چه میزان است؟‌پاسخی به آنه فوستو-استرلینگ” ،‌مجله تحقیقات جنسیت ۳۹ (۳) : ۱۷۴-۱۷۸. به نقل از ویکی پدیای انگلیسی)
اما افرادی که عنوان transg endered  یا transs exual به آنها داده شده است افرادی هستند از لحاظ فیزیکی سالم که ادعا می کنند در خصوص جنسیت خود ناآرامی و ملالت dysphoria دارند.  یعنی برای مثال فردی جنس مؤنث سالم است اما تمایل دارد مرد باشد. چنین فردی از لحاظ جسمی سالم است اما از لحاظ ذهنی سردرگم و پریشان است. چنین پریشانی هایی ریشه در خانواده ها، جوامع و … دارد. البته وسوسه های شیاطین ریشه اصلی آن ست. متأسفانه علاوه بر رسانه های بین المللی برخی که با خود عناوین پزشک روانپزشک یا روانشناس را به یدک می کشند این آتش را شعله ورتر می کنند و بر سردرگمی و پریشانی چنین افرادی می افزایند. برای مثال به علائم و شرایط مبهم خاص نظیر عدم تعادل هورمونی اشاره می کنند که این عدم تعادل هورمونی در دنیای امروز با وجود هورمون های موجود در گوشت، شیر، سبزیجات، مکمل های رژیمی مصرف شده و … در بسیاری از زنان و مردان کاملاً رایج و عادی ست!
بیایید با هم نگاهی بیاندازیم به تعریف ارائه شده توسط شورای مجمع پارلمانی اروپا Council of Europe, Parliamentary
Assembly, Report Doc. 13297, 6 September 2013 در این خصوص: ” … Transs exuality ،پدیده ای ست که فرد جنسیت روشن و آشکاری دارد اما احساس می کند متعلق به جنس مخالف است و در نتیجه آماده است تا تحت عمل مداخله ای قرار بگیرد تا جنسیت طبیعی خود را تغییر دهد.”!!!
علی رغم چنین تعاریفی کشورهای باصطلاح توسعه یافته و آزاد در تلاش برای قانونی سازی چنین اعمال مداخله ای هستند. یعنی برای مثال یک مرد از لحاظ جسمانی نرمال فقط برای اینکه دوست دارد می تواند هورمون های زنانه مصرف کند تا موهایش اندک شود و…و تحت اعمال جراحی پلاستیک و دردناک قرار گیرد تا در ظاهر شبیه یک زن شود!!! توجه داشته باشیم که در چنین جراحی هایی جنسیت فرد به هیچ عنوان عوض نمی شود بلکه ارگان های جنس ی خارجی برداشته می شوند و با استفاده از بافت ها و چربی ها و پوست و … از جای دیگری از بدن سینه ها ساخته می شوند و … یعنی مرد تبدیل به زن نمی شود بلکه فقط  به ظاهر شبیه به زنی – معمولاً غیرجذاب – می شود.
و چون چنین افرادی از لحاظ ذهنی سردرگم و پریشان هستند بسیاری از آنها دست به خودکشی می زنند . طبق یک مطالعه جدید منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۰حدود ۴۱ درصد transg ender  ها در ایالات متحده دست به خودکشی زده اند و بسیاری از آنها پس از جراحی های دردناک و بزرگ متعدد پشیمان شده اند …اما چه سود! فردی که ارگان های تولیدمثل و جنس ی خود را از دست داده است حداکثر می تواند چند جراحی پلاستیک دیگر انجام دهد اما  هرگز نمی تواند به جنسیت طبیعی خود بازگردد…
والت هیر Walt Heyer نویسنده امریکایی Paper G enders که خود تحت جراحی معکوس و پشیمانی قرار گرفته است می گوید: ” من سال ها بود که پشیمانی بسیاری ابراز می کردم در حالی که هر فردی در رسانه ها می گوید پشیمانی اندک است. مرکز جراحی  The Belgrade Center for Genital Reconstructive Surgery می گوید که ۱۵۰۰ درخواست جراحی بازگشتی دریافت کرده اند. اگر پشیمانی تغییر جنسیت چنین نادر است چرا جراحان جراحی بازگشتی و معکوس هم ارائه می دهند؟ البته که پاسخ آشکار است: پشیمانی از تغییر جنسیت به هیچ وجه نادر نیست.”
بسیاری از دانشمندان نظیر دکتر مارک دیل ورث Marc S. Dillworth, Ph.D. که در روانشناسی بالینی مدارج عالی تحصیلی کسب کرده است و عضو نظام پزشکی ایالت فلوریدای امریکا ست و بیش از سی سال است که در مطب خویش فعال است و عضو هیئت رئیسه انجمن ملی تحقیق و درمان the National
Association for Research and Treatment of Homos exuality [NARTH] بوده است و عضو پزشکی  آن است و در حال حاضر نیز هماهنگ کننده شبکه مشاوران حرفه ای امید برای همه Hope for Wholeness است و عضو انجمن امریکایی ازدواج و خانواده درمانی American Association for Marriage and Family
Therapy ست و عضو انجمن روانشناسی امریکا American Psychological Association ست بر روی افراد دارای homos exuality یا transg enderism ناخواسته در سراسر جهان از طریق مطب و تلفن و اسکایپ و … کار کرده است. او با موفقیت درمان جبرانی را امتحان کرده تا به این افراد کمک کند از سردرگمی و پریشانی ذهنی شان بهبود یابند.
منبع: جنبش سایبری ۳۱۳
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.