خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اروپا، مسیحیت و اسلام(قسمت دوم)

ادیان نیوز:  کلیساهای کاتولیک ازدواج کشیشان را حرام اعلام کرده بودند و همچنان اثر این عمل را می بینیم؛ آنها معتقدند زن شیطانی است و کشیشها به وسیله ازدواج با زن تقدس خود را از دست خواهند داد. نکته مهمی که باید اشاره کنیم آن است که میلیونها زن در طول قرون وسطی به خاطر دیدگاه منحرف کلیسا درباره زن، کشته شدند.
ولی اسلام همه آن ها را تغییر داد. یکی از نتایجی که در پروتستانیزم می بینیم اجازه ی ازدواج کشیشان است. دیدگاه انحرافی کلیسا درباره زن باعث ظلم و تعدی بسیاری علیه زنان شد، که هنوز می توان آثار شیطانی آن را دید و لمس کرد. این واقیعت تلخ که زن امروزی یک کالا محسوب می شود و جسم و زیبایی هایش برای فروش کالا و خدمات استفاده می شود، نتیجه مستقیم همان انحراف شیطانی است.  شایان ذکر است پولس نقش کلیدی در ایجاد این انحرافات داشت. او به مردان توصیه می کرد که ازدواج نکنند و این آموزش و سایر آموزش ها که منشاء آن پولس بوده با تعالیم عیسی  علیه السلام هیچ مشابهتی ندارد.متاسفانه مسلمانان به تدریج قدرت خود را از دست دادند و به مرور زمان ضعیف و ضعیفتر شدند. بعدها کشورهای اسلامی مستعمرات کشورهای اروپایی شدند و مسلمانان به طور کلی موقعیت بالای قبلی شان را در دنیا از دست دادند. در همان زمان تدریجاً کشورهای اروپایی بر اساس دانش علمی اسلامی شروع به رشد کردند.   رنسانس در اروپا بر مبنای دانش علمی اسلامی شکل گرفت، ولی متاسفانه بعد از رنسانس برتری علمی مسلمانان تحلیل رفت . درست مثل اینکه اروپاییان برای بالا رفتن از نردبان علمی، مسلمانان را زیر پا گذاشتند و آنان را تحت فشار لگدهایشان خرد و له کردند!   
برای ما مسلمانان بازگشت به جایگاه علمی سابقمان و حتی فراتر از آن رفتن بسیار آسان است؛ آنچه لازم است، تلاش سرسختانه است. اما نکته کلیدی این است که در این تلاش عقاید معنوی را از دست ندهیم ،که اگر چنین کنیم ممکن است دنیا را به دست آوریم اما آخرت و ابدیت را از دست خواهیم داد . بیایید دنیا و آخرت را با هم به دست آوریم .بسیار جالب است که هنگامی که فرهنگ و تمدن اسلامی، اروپا را تحت تأثیر قرار داد تعصب علیه زنان آنقدر در اروپا قوی بود که تا قرن ها نخواستند از عقاید غلطشان جدا شوند . به عنوان مثال طبق قرآن زنان حق مالکیت تام دارند، قرآن به طور واضح این حق خدادادی را بیان می کند . با اینکه اروپاییان بسیاری علوم را از مسلمانان آموختند و رشد علمی شان را در قرون ۱۶ و ۱۷ و بعد از آن مدیون مسلمانان بودند، به خاطر تعصب شدیدشان، رعایت حقوق زنان را از اسلام یاد نگرفتند . بعد از انقلاب صنعتی ، اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ، زمانی که آن ها برای رشد خود نیازمند نیروی کار ارزان قیمت بودند ،نهایتاً حق مالکیت محدودی به زن دادند .   زن در انگلستان تا سال ۱۸۷۰ مسیحی ، در فرانسه تا سال ۱۹۰۰ مسیحی در سوئیس تا سال ۱۹۰۷ مسیحی و در ایتالیا تا سال ۱۹۱۷ مسیحی مطلقاً حق مالکیت نداشت. به عبارت دیگر تا حدود ۱۰۰ سال پیش ! حال آنکه به زن مسلمان بیش از ۱۴۰۰ سال قبل این حق خدادادی داده شده بود . حقایقی اینچنین همواره مخفی مانده و متاسفانه مسلمانان اعتماد به نفس خود را از دست داده اند !   موقعیت های سیاسی و تاریخی همیشه در حال تغییرند که در نتیجه آن تغییرات پیامدهایی مترتب می شوند. با مطالعه حقیقی کل تاریخ، هر انسان منصف می تواند بسیاری از حقایقی که بر او نامعلوم است کشف کند و این حقایق می تواند به کلی زندگی و دیدگاهش را تغییر دهد .  
 در نهایت برای دلگرمی خوانندگان ، می خواهیم به طور مختصر به یک جنبه از سخنرانی مشهور حضرت فاطمه سلام الله علیها – دختر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله – که به خطبه فدک مشهور است، اشاره کنیم.   بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله به حق مالکیت حضرت فاطمه سلام الله علیها تعرض شد؛ این تعرض توسط کسانی انجام شد که ادعای جانشینی پیغمبر را می کردند یعنی غاصبان خلافت؛ همان کسانی که حق خدادادی حضرت علی علیه السلام را غصب کردند که نتیجه اش انحراف بسیاری از انسان ها از صراط مستقیم و رستگاری شد.   ملکی که از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها غصب کردند منبع معاش بسیاری از مردم فقیری بود که ایشان حمایتشان می کردند. حضرت زهرا سلام الله علیها بر خواستند و مدعی حق خود شدند؛ ۱۴۰۰ سال پیش در مقابل مردمی که به زنده به گور کردن دختر بچه هایشان عادت داشتند و زن را به عنوان دارایی خود تلقی می کردند. بسیار اندیشه برانگیز است که خداوند به حضرت محمد صلی الله علیه و آله دختر عطا فرمود نه پسر، که از او یازده امام معصوم، مسئولیت جانشینی پیغمبر الهی را به عهده گیرند. بسیاری از مردمان آن زمان کوردل بودند و هنوز هم کثیری از مردم حقیقت را درک نمی کنند . اسلام بر همه ی زمان ها و مکان ها احاطه دارد ، منشاء “حق” از جانب خداوند است، بنابراین آنچه دیروز “حق” بود ، امروز هنوز “حق” است و فردا نیز “حق” خواهد بود.به امید ظهور تام اسلام حقیقی عاجزانه خواستار ظهور مهدی آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم…
منبع: پدرمهربان 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.