خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عکس| ازدواج و طلاق در آئین یهودیت

آیا می دانید ازدواج و طلاق در آئین یهودیت و به طور کلی در آیین کلیمی، اگر زن و مرد از یکدیگر طلاق بگیرند چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیین ها و الگوهای ازدواج در نگاه ادیان قابل تامل است. سنت های مختلف دینی در نسبت با مقوله طلاق از قواعد متکثر و اصول متنوعی برخوردارند. عکس نوشته زیر پاسخ این موضوع را در آیین کلیمی (یهودیان) و به طور کلی بحث ازدواج و طلاق در آئین یهودیت بیان کرده است.

فقه ازدواج کلیمی

منبع صفحه اینستاگرامی دکتر زهرا عباسی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. آرش آبائی می گوید

    با سلام. لطفا در درج مطالب بیشتر دقت فرمایید. در انتهای عکس آمده که «اولاد هارون نمی توانند با زن بیوه ازدواج کنند، چه زن خودش بوده باشد»؟ آیا زن خودش بیوه می شود؟ اصل مطلب این است که کاهن نمی تواند زن بیوه یا مطلقه اختیار کند، لذا همسر خود را که طلاق داده را نیز نمی تواند مججد اختیار کند چون مطلقه است و نه بیوه.
    همچنین در مطلب ۲۷ دی ماه درباره جشن ایلانوت که متاسفانه بخش نظرات آن بسته شده است، متن عینا از سایت انجمن کلیمیان کپی شده است که ضمن اختلاف در رسم الخط (خدا را خد.ا نوشته اند) ، بخشی از آیه تورات که با فونت عبری بوده در متن سایت شما با حروفی ناخوانا درج شده است.
    امیدوارم در آینده بیشتر به بازخوانی و ویرایش متون توجه شود. با سپاس