خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض بی‌سابقه دانشجویان انگلیسی در لندن

به گزارش ادیان نیوز، روز چهارشنبه  هزاران دانشجوی انگلیسی با تجمع در مرکز لندن، بزرگترین تجمع اعتراض آمیز دانشجویی را در سال‌های اخیر به نمایش گذاشتند. شعار راهپیمایان معترض «تحصیلات رایگان، بدون شهریه، بدون کسر بودجه، بدون وام» بود.
به نوشته «اسپوتنیک نیوز» با روی کار آمدن ائتلاف لیبرال-محافظه‌کار در انگلیس، نبردی علیه دانشگاه‌ها و مدارس انگلیس آغاز شده است. لیبرال دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۰ بودجه آموزشی دانشگاه‌های انگلیس را کاهش داده و شهریه دانشجویان دوره کارشناسی را سه برابر کردند.
با قطع کمک هزینه تحصیلی و قطع کمک هزینه نگه‌داری بسیاری از مراکز آموزشی و هم‌چنین قطع کمک هزینه دانشجویان و دانش‌آموزان، موجی از اعتراضات در انگلیس آغاز شد و صدها هزار دانش آموز و دانشجوی انگلیسی به مدت ۶ هفته خیابان‌ها و محوطه‌های دانشگاهی انگلیس را اشغال کردند.
بیشترین تاثیر این کسری بودجه، بر دانشگاه متروپلیتن لندن است که بالاترین اقلیت قومی را در میان ۲۰ دانشگاه برتر انگلیس داراست. این دانشگاه بیشترین کاهش بودجه درسی را که معادل ۷۰ درصد بودجه درسی دوره کارشناسی آن بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ کاسته شد.
این تحولات با نیت کاهش کسری بودجه ملی صورت گرفت اما در واقع با شهریه‌های جدید دولت هیچ پولی ذخیره نکرد. برای تامین هزینه‌های مالی وامی که دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دادند هیچ وقت پس داده نمی‌شد.
در اوج جنبش دانشجویی در سال ۲۰۱۰ درگیری‌های بسیاری بین دانشجویان و پلیس در گرفت. بعد از آن، برای دور ماندن از درگیری‌های نظامی، اتحادیه ملی دانشجویی انگلیس با این جنبش‌ها فاصله گرفت و در مواردی اعضا را به عدم شرکت در اعتراضات من جمله اعتراض روز چهارشنبه(امروز) تشویق کرد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.