خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجابم را تحت هر شرایطی حفظ می کنم

به گزارش ادیان نیوز، سامانتا در حالی که می‌خندند به یاد می‌آورد که آن روز نمی‌دانست، حتی چطور باید روسری‌اش را ببندد و بالاخره به کمک همکلاسی‌هایش در کلاس پنجم موفق به انجام آن شد.
امروز، سامانتا فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی آریزونا است و به‌عنوان یک کارشناس حمایت از خانواده در شهر «فنیکس» آریزونا فعالیت می‌کند و آگاه است که چگونه حجابش سبب تغییر و تحول او در طول این سال‌ها شده است.
در آریزونای آمریکا که مسلمانان زیادی زندگی نمی‌کنند، دختر مسلمانی مانند سامانتا ممکن است بر سر دوراهی استفاده یا عدم استفاده از حجاب قرار بگیرد.
به گفته لیبان یوسف، وکیل مسلمان آمریکایی، گرچه به‌طور کلی با مسلمانان این ایالت به‌خوبی رفتار می‌شود، تبعیضات ضداسلامی علیه بانوان مسلمان بخش قابل‌ توجهی از شکایت‌هایی را که به شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی ارجاع داده می‌شوند، تشکیل می‌دهند.
سامانتا نویس می‌گوید که گرچه بارها نگران رفتارهای تبعیض‌آمیز بوده است، هرگز اجازه نداده که این مسئله وی را از حجابش باز دارد.
وی افزود: حدود یک سال پیش در فرودگاه، غریبه‌ای نزدیک من آمد و شروع به راه رفتن در کنار من کرد و مرا تروریست خواند و توهین کرد. من یکه خوردم چون تا آن زمان چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.
نویس کودکی خاصی داشت. پدر او یک مسلمان و مادرش یک مسیحی کاتولیک بود و هیچ‌کدام به او برای انتخاب دین فشار نمی‌آوردند اما تصمیم‌گیری برای سامانتا هنگامیکه مادرش هم مسلمان شد، آسانتر شد.
مادرش پس از مسلمان شدن حجاب نگذاشت و بیشتر اعضای خانواده پدری‌اش هم از حجاب استفاده نمی‌کردند اما سامانتا محجوبیت و آرامشی را که حجاب برایش ایجاد می‌کرد، دوست داشت.
سامانتا نویس می‌گوید: هر بار که یک کارشناس یا سیاستمدار در رسانه‌ها حرفی منفی در مورد اسلام و مسلمانان می‌زند، نگران می‌شوم که به خاطر حجابم هدف قرار گیرم، به همین دلیل یک شیوه پیشگیرانه انتخاب کرده‌ام.
وی افزود: شیوه‌ام این است که با همه مردم به مهربانی رفتار می‌کنم و تاجائیکه می‌توانم به همه کمک می‌کنم تا تصویر مثبتی از اسلام ارائه کنم. همین مسئله موجب رشد شخصیتی خود من هم شده است. 
منبع: رهیافته
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.