خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور علمای ۸۳ کشور جهان در کنگره برائت از جریان‌های افراطی

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی رییس ستاد اجرایی کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام  در نشست خبری، گفت: کنگره جهانی جریان‌های افراطی یکی ازمهم ترین رویدادهای جهان اسلام و تشیع است که نزدیک به سه سال است که علمای حوزه علمیه قم برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد: در جهان اسلام فقط به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۳ شاهد کشته شدن ۲۵۰۰ نفر در عراق هستیم و امروز افزون بر آن به وضعیت افراط گرایی در جهان اسلام نیز دامن زده می‌شود به همین دلیل مراجع به فکر برگزاری این همایش و اجماع افتادند تا شاید بشود کاری انجام داد.
رییس ستاد اجرایی کنگره با اشاره به این‌که علمایی از ۸۳ کشور جهان در این کنگره حضور خواهند داشت، بیان داشت: مفتیان و مراجع کشور‌های مختلف اعم از شیعه، اهل سنت و سایر فرق با هدف مقابله با تکفیر در این همایش شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این‌که به اعتقاد تمامی علما جریان‌های تکفیری جزء اسلام نبوده و قرائتی انحرافی از مسلمانان هستند، بیان داشت: با حضور علمای اسلام در قم چهار کمیسیون علمی، دریافت ۱۰۰۰ مقاله و ۷۰۰ مقاله کامل ارائه شده است برخی از این مقالات با موضوع تخریب آثار و ابنیه اسلامی و یا کتاب ارائه نظرات متکلمین علیه جریان های تکفری است که در همایش رونمایی می‌شود در کل ۳۵ عنوان کتاب محصول علمی این کنگره است.
وی افزود: کنگره طی روزهای دوم و سوم آذر در شهر قم برگزار خواهد شد و امید است که بتواند نیازهای علمی جامعه اسلامی را برآورده کند؛ اگر تکفیر بررسی شود خاستگاه آن در مساله جهل یافت می‌شود به عبارت دیگر گروه‌های تکفیری نسبت به آموزهای اولیه دین جاهل هستند و تنها ادعای اسلام دارند.
رییس ستاد اجرایی کنگره اظهار داشت: رهبران در این کنگره جمع می‌شوند تا به نوعی روشنگری بر این جریان داشته باشند با اعتقاد بر این که افراد جاهلی در این جریان‌ها جذب شدند، چهار کمیسیون تبار شناسی جریان، بحث عقاید جریان تکفیری از بعد توحید و شرک، سیاست جریان‌های تکفیری، مهم‌ترین محور که راه‌های مقابله و برون‌رفت از این شرایط است را بررسی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان شد: در نظر داشتیم ۲۷۰ نفر مهمان خارجی دعوت کنیم اما چون با استقبال زیادی روبرو شدیم حدود ۳۰۰ نفر مهمان خارجی خواهیم داشت و حدود ۱۰۰ نفر نیز از علمای اهل سنت داخل کشور مهمان این همایش هستند. 
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.