خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تومیتا اسلام‌شناس ژاپنی: باید فطرت تکفیری‌ها را بیدار کرد

به گزارش ادیان نیوز، کنجی تومیتا عصر یکشنبه در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام از گروه‌های افراطی به عنوان جریان‌های فاجعه‌آمیز یاد کرد و افزود: اگر درباره جنایات تکفیری‌ها در رسانه‌های ژاپن اطلاع رسانی می‌شد مردم ژاپن هرگز درباره فعالیت این گروه تروریستی ساکت نمی‌ماندند.
وی به نقش امام خمینی در ترویج اسلام واقعی اشاره و تاکید کرد: امام خمینی انقلاب اسلامی را بنا نهادند. ایشان دنبال ساختن جامعه‌ای بودند که افکار انقلاب اسلامی را اجرا کنند.
به گفته این اسلام شناس ژاپنی، پیام انقلاب صدای بیداری اسلام، کمک به مستضعفان جهان و از بین بردن ظلم است.تومیتا اظهار کرد: گروه‌های افراطی و تکفیری در عربستان علیه شیعه‌ها فعالیت می‌کنند اما اینها در درون خودشان تردیدی نسبت به آموختن اندیشه شیعی ندارند چون نمی‌توانند به راحتی انکار کنند که بیداری اسلامی یک حرکت تدریجی در مقابل لیبرالیسم جهانی است.
وی امام خمینی و انقلاب اسلامی را الهام بخش احیای فطرت بشری دانست و تاکید کرد: برای شیعه و مردم بزرگ ایران که آزمایش سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند این مسئله بسیار بااهمیت است.این پژوهشگر ژاپنی با بیان اینکه خشونت داعش و تکفیری‌ها فطرت بشری جهانیان را آزرده است اظهار کرد: کاری که داعش انجام داد عاطفه بشریت را مخدوش کرد، پس باید فطرت تکفیری‌ها را بیدار کنیم تا دست از جنایت بردارند.
منبع خبر: ستاد کنگره
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.