خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله هکری آمریکا به ایران و روسیه

به گزارش ادیان نیوز، زد دی نت نوشت: شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی بدافزار خطرناکی خبر داده که Reign نام دارد و از نظر فنی در سطح بسیار بالایی است.
این بدافزار از سال ۲۰۰۸ تا به حال برای جاسوسی و خرابکاری علیه دولت‌ها، زیرساخت‌های صنعتی، صاحبان مشاغل، محققان و افراد به کار گرفته شده است.
تحلیل ها و بررسی های سمانتک نشان می‌دهد که این تروجان کیفیت خوبی دارد و تلاش زیادی برای مخفی نگهداشتن فعالیت‌های آن در ۶ سال اخیر به عمل آمده است. کارشناسان معتقدند که این بدافزار ابرازی برای جاسوسی سایبری از دولت های جهان است.
Reign قادر به طراحی حملات متنوع و متعددی است که در مراحل مختلف صورت می‌گیرند. تبادل اطلاعات از طریق این بدافزار به صورت رمزگذاری شده صورت می‌گیرد و لذا ردگیری عملکرد آن هم کار دشواری است.
دور اول حملات این بدافزار از سال ۲۰۰۸ آغاز و در سال ۲۰۱۱ پایان یافت و سپس این بدافزار برای مدتی ناپدید شد. سپس فعالیت آن از سال ۲۰۱۳ مجددا آغاز شد و Regin با تفاوت هایی به کار خود ادامه داد. نسخه جدید این بدافزار ۶۴ بیتی بوده و می تواند خود را بر روی ویندوزهای ۶۴ بیتی نیز به سهولت نصب کند که نشانگر حرفه ای بودن طراحان بدافزار یاد شده است.
دامنه فعالیت های تخریبی این بدافزار هنوز به دقت مشخص نشده است، به خصوص که بدافزار یاد شده تحرکات ایذایی فراوانی را نیز انجام می دهد که درک نیات عملی و واقعی آن را دشوار می کند. اما از جمله خرابکاری های آن می‌توان به سرقت کلمات عبور، تصویربرداری از نمایشگر رایانه، سرقت فایل های مختلف و .. اشاره کرد.
بدافزار مذکور از روش های قدیمی خرابکاری هم غافل نیست و به عنوان مثال از روش های کهنه برای رمزگذاری فایل های سیستمی استفاده می کند.
برخی صاحب نظران می گویند این بدافزار از سوی کشورهای غربی و احتمالا آمریکا طراحی شده و برای اثبات ادعای خود به کشورهای هدف آن اشاره می کنند. اولین هدف این بدافزار روسیه است و ۲۸ درصد از موارد فعالیت بدافزار یاد شده در این کشور بوده است. عربستان سعودی با ۲۴ درصد در رتبه دوم و مکزیک و ایرلند در رتبه های سوم و چهارم هستند. ایران هم با ۵ درصد آلودگی در کنار پاکستان، اتریش، بلژیک، افغانستان، هند قرار گرفته است.
اولین هدف این بدافزار صنایع کوچک و افراد بوده، به گونه ای که ۴۸ درصد از آلودگی ها به این افراد مربوط است، رتبه دوم با ۲۸ درصد مربوط به صنایع مخابراتی است. بیمارستان ها با ۹ درصد در رتبه سوم و بخش انرژی، صنعت هواپیمایی و تحقیقات در رتبه های بعدی آلودگی هستند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.