خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازارهای اروپایی چشم به نتیجه مذاکرات

به گزارش ادیان نیوز، در آخرین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پیش از ضرب الاجل سوم آذر، سرمایه‌داران اروپایی در انتظار نتیجه مذاکرات و نشست پایان هفته اُپک هستند.
شبکه خبری «ان.بی.سی» مدعی شد با اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و نشست آخر هفته اُپک، شاخص سهام کشورهای دیگر، وارد فاز منفی خواهد شد.
طی روزهای اخیر، بازار سهام ۱۰۰ شرکت برتر بورس انگلیس موسوم به «اف.تی.اس.ای» با ۵ درصد افت، بازار بورس آلمان «داکس» با افت ۶ درصدی و بازار بورس فرانسه «کــَک» با افت دو درصدی مواجه بودند.
این گزارش مدعی شده، در بارازهای بورس آسیایی، شاخص بورس چین نیز روز جمعه دچار افت شده بود و بانک مردمی چین برای اولین بار پرداخت سود بانکی به مشتریان را قطع کرد.
روز دوشنبه (امروز) هم‌زمان با ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، سرمایه گذاران دیگر کشورها در انتظار اعلام نتایج مذاکرات هستند. به ادعای ان.بی.سی به دلیل وجود اختلافات بین طرفین، مذاکرات هسته‌ای امروز به نتیجه نرسیده و تمدید خواهد شد.
در ادامه گزارش آمده است، سرمایه گذاران جهان در انتظار نشست روز پنج‌شنبه این هفته اُپک در وین نیز هستند و انتظار می‌رود اپک میزان تولید نفت را کاهش دهد.
ان.بی.سی گفته است عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت اُپک گفته است با کاهش قیمت نفت مشکلی ندارد و مدعی شده ایران برای فشار بر اعضای دیگر اُپک، خواستار کاهش تولید نفت شده تا از کاهش قیمت نفت جلوگیری کند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.