خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ویژگی‌های بیان شده پیامبر (ص) در مورد خوارج بر تکفیری‌ها منطبق است

به گزارش ادیان نیوز، عبدالقادر شیخ محمد در حاشیه برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) برای اکمال اخلاق مبعوث شد، اظهار کرد: تمام افرادی که اسلام را پذیرفته‌اند با اراده خود این دین را برگزیده‌اند و هیچ‌کس بدون میل قلبی مجبور به اسلام آوردن نیست.
وی ضمن تقدیر از اقدام جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این کنگره جهانی گفت: این کنگره برای نجات امت اسلام از چنگال تفکر تکفیری برگزار شده و حضور گسترده علمای شیعه و سنی از کشورهای مختلف نشان از عزم جهان اسلام برای خشکاندن ریشه تفکر تکفیری دارد.
سخنگوی اهل‌السنه و الجماعه کشور سومالی ادامه داد: دل‌های ما اندوهناک است چرا که عده‌ای بر اثر ظلمت فکر مردم را می‌کشند و سعی در ایجاد فساد بر روی زمین دارند، ما مامور هستیم راه مستقیمی که خداوند برای ما ترسیم کرده را طی کنیم و خروج از این راه موجب گمراهی و فساد خواهد شد.
شیخ محمد با تاکید بر اینکه باید از غلو در دین پرهیز کنیم، تصریح کرد: غلو، تجاوز به حقوق دیگران است و تفکر تکفیری یکی از پدیده‌های این طرز تفکر است و اگر شناخت درستی از خوارج داشته باشیم می‌توانیم تکفیری‌ها را هم به خوبی بشناسیم.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری با تفکرات متحجرانه و اعتقادات خوارج گونه خود خون علما و مردم مسلمان را حلال می‌دانند بیان کرد: باید در برابر این گروه‌ها ایستاد و با آن‌ها وارد قتال شد.
سخنگوی اهل‌السنه و الجماعه سومالی با اشاره به اینکه علمای ما در گذشته خطر بروز چنین جریاناتی را هشدار داده بودند، بیان کرد: کسانی که با فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در خصوص خوارج مانوس هستند متوجه می‌شوند که تمام ویژگی‌های خوارج بر گروه‌های تکفیری منطبق است.
شیخ محمد ادامه داد: گروه‌های تکفیری هیچ‌ شناختی در فقه، قرآن، سنت و صحابه پیامبر ندارند و نیش سخن خود را متوجه علمای اسلام و مسلمین کرده‌اند و خداوند می‌فرماید آیا ندیدی آن‌ها خدای دیگری را انتخاب کرده‌اند و خداوند بر چشمان آنان پرده انداخته است.
وی با تاکید بر اینکه این گروه از دین اسلام خارج است، خاطرنشان کرد: سومالی همانند دیگر کشورهای اسلامی دچار این تفکر تکفیری است و این تفکر به طور گسترده منتشر شده و اثرات بدی را در نواحی مختلف گذاشته است و این‌ها جنگ‌های مختلفی را علیه مردم سومالی ایجاد کرده و ملت را از زن و مرد و کودک و بزرگ قتل و عام می‌کنند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.