خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حفاری‌های مسجدالاقصی؛ شهری زیر قدس

به گزارش ادیان نیوز، علی‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند حفاری‌های زیر مسجدالاقصی با اهداف دینی و برای نصب «معبد سلیمان» صورت می‌گیرد اما واقعیت نشان می‌دهد هدف واقعی این تونل‌ها هدف قرار دادن فلسطینیان در قدس، منزوی کردن آنها و ممنوعیت ورود گردشگران و زائران به محله‌های عرب‌های قدس است.

بنا به گزارش «الجزیره»، برخی از این حفاری‌ها، آشکارا و برخی به صورت پنهانی انجام می‌شود. سازمان اوقاف و میراث مسجدالاقصی اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدامات خود به دنبال حفر افتتاح تونل‌هایی در پایین‌ترین منطقه «باب المطهره» در فاصله ۲۰ متری مسجدالاقصی است. این حفریات ۲۰ سال است که به صورت مرتب ادامه دارد.
شهری زیر قدس
«جمیل عَمرو» کارشناس امور قدس در همین خصوص گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال بنای شهری کامل در زیر قدس است؛ شهری که بدون برخورد با فلسطینیان امکان زندگی طولانی مدت در آن وجود دارد و به این ترتیب به دنبال اجرای روایتی تلمودی از شهر داوود هستند تا گردشگران را قانع کنند اعراب در طبقه بالایی این شهر سرگردانند و این بزرگترین عملیات مهندسی شده برای جعل تاریخ قدس است.
وی افزود: تونل مربوط به بنای این شهر «قدس الاقداس» نام دارد و مسافت آن بسیار زیاد است. بر اساس برآوردهای ما به زیر «قبه الصخره» می‌رسد و حفر آن به صورت سری و آرام همزمان با دیگر تونل‌ها ادامه دارد.
هدف قرار دادن اقتصاد فلسطین
از سوی دیگر «ناجح بکیرات» رئیس بخش نسخ خطی و میراث مسجدالاقصی اعلام کرد که حفر این تونل‌ها برای هدف قرار دادن اقتصاد فلسطینیان قدس نیز صورت می‌گیرد زیرا طوری طراحی شده‌اند که گردشگران وارد محله‌های عربی‌نشین نشوند.
علاوه بر این، حفاری‌های مذکور، منازل فلسطینیان را در خطر فروپاشی و ریزش قرار می‌دهد. فقط در سال ۲۰۱۳ ، بیش از ۱۰۴ مکان مورد حفاری قرار گرفته است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.