خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نوک حمله دشمن در جنگ‌نرم متوجه زنان است

به گزارش ادیان نیوز، همایش سبک زندگی اسلامی از نگاه بسیج با حضور بیش از ۳۰۰ بانوی بسیجی و با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان در حال برگزاری است.
سردار محمدرضانقدی در این همایش با سلام به زینب کبری(س) و زنان شهید گفت:‌زنان شهیدی که به بیان ولی امرمان نقش سرنوشت‌سازی در تغییر مسیر تاریخ داشتند و ای‌کاش در این جلسه ما به جای سخنرانی و بیاناتی از این حقیر پیام والا و ارزشمند امام بزرگوارمان که خطاب به کنگره زنان شهید بود را مرور می‌کردیم.
وی ادامه داد:‌جا دارد که همه ما خصوصا بانوان گرامی بسیج این پیام را حفظ باشند چرا که یک منشور تاریخی و عزتمندانه برای همه ملت ما بخصوص زنان بزرگوار است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: مقام معظم رهبری در این پیام می‌فرمایند: «زن در تعریف غالبا شرقی عنصری در حاشیه و بدون تأثیر در تاریخ‌سازی است و در تعریف غربی به مثابه موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و به عنوان یک ابزار جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، اما شیرزنان انقلاب نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است و تاریخ نشان داد که می‌توان زن بود، عفیف بود اما در فعالیت‌های اجتماعی نیز حضور داشت و می‌توان در کنار این فعالیت‌ها خانواده را پاک و عفیف نگه داشت، زنانی که با اوج احساس خود مردانه ترین میدان‌ها را فتح کردند».
سردار نقدی تصریح کرد: کلمه به کلمه این کتاب را می‌توان کتاب و مصداق‌های عینی مشخصی را بیان کرد و جا دارد در مورد این سند تاریخی کتاب‌ها نوشته و واژه‌های آن تدوین شود.
وی اظهار داشت: نقش زنان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و امروز در استمرار راه یک حقیقت انکار ناپذیر است و همین موضوع است که حرص و حسادت دشمن را برانگیخته است.
رئیس بسیج مستضعفین کشور ادامه داد:‌الگوهای شرقی و غربی مدعی‌های پرسروصدایی هستند که درونشان خالی است، آنها برای اثبات ادعای خود ار ارج‌ نهادن به زن رفع تمایز زن و مرد در مورد حقوق، روابط و مسائل فردی و اجتماعی را ملاک قرار داده‌اند و این مسئله که در اسلام بین زن و مرد تمایز قرار داده شده و این‌ها از هم متفاوت دیده شده‌اند را به رخ می‌کشد.
سردار نقدی افزود: آنها این تمایز و تفاوت را به تبعیض تعبیر می‌کنند در حالی که موضوع اصلی ورودی‌ها نیستند و باید مقایسه شود بین زن نه شرقی و نه غربی و الگوهای آنها و باید خروجی و محصول کار را مقایسه کرد.
وی ادامه داد: در دو جا می‌توان خروجی و محصول پیاده شده الگوی غربی را بیابیم و با آنچه در الگوی اسلامی قرار داده شده، مقایسه کنیم. یکی وضعیت پیاده شده تفکر غربی در اداره جامعه زنان قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن است. در تمام مؤلفه‌های اجتماعی در حضور سیاسی در صحنه علم اثرگذاری فرهنگی، اجتماعی، مسائل اقتصادی و در بعد تربیتی و فنآوری و در همه ابعاد بدون استثنا وقتی مقایسه صورت می‌گیرد، جهش‌های چشمگیر زنان ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ما اجازه نمی‌‌دهد که نمودار مقایسه‌ای را ترسیم کنیم چرا که باید واحد مقایسه را متفاوت بگیریم و آن را بر اساس هزار و یک دهم بسنجیم و در حقیقت این دو اصلا قابل قیاس نیستند.
سردار نقدی ادامه داد: در یک جای دیگر نیز می‌توان این مقایسه را صورت داد و آن الگوی پیاده شده زن غربی با الگوی پیاده شده اسلامی است آنچه در جوامع غربی می‌گذرد و وضعیتی که زنان آنجا دارند و سطح تأثیرشان در سیاست، تربیت و علم با وضعیت جمهوری اسلامی ایران وضع کانون خانواده، منزلت و کرامت زن در غرب و در ایران هر دوی این مقایسه‌ها نشان‌دهنده اختلاف فاحش و بسیار افتخارآفرین الگوی زن اسلامی با مدعیان غربی است که دم از ارزش‌گذاشتن برای زن می‌زنند و ما را بخاطر تبعیض بین زن و مرد محکوم ‌می‌کنند.
رئیس بسیج مستضعفین کشور افزود: اگر بر اساس حکمت الهی و ممیزه‌هایی که در خلقت این دو جنسیت قرار داده شده، تفاوت‌هایی در حقوق آنها وجود دارد نمی‌تواند مایه فخر باشد و باید خروجی را نگاه کرد.
سردار نقدی افزود: در آبیاری باغ پسته دو بار در سال به آن آب می‌دهیم، چون ذات آن اینگونه است و در باغ پرتقال باید بیشتر آب داد چون ذات آن این طور است و این تبعیض نیست بلکه عین عقلانیت است.
وی اظهار داشت:‌خداوند زنان و مردان را اینگونه خلق کرده است و این عین عقلانیت است که بر اساس تفاوت‌های جنسیتی هر کسی کار خود را انجام می‌دهد.
رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: وقتی بر اساس خروجی‌های دو تفکر مقایسه را انجام دهیم، زنان مسلمان کارنامه خود را با افتخار بالا می‌گیرند و با افتخار فخر می‌فروشند، بخاطر الگویی که برگزیدند و حقارت و ناتوانی الگوی غربی را به وضوح به همه دنیا نشان می‌دهند.
سردار نقدی افزود: این راهی که ما تا امروز پیمودیم نشان می‌دهد در تمام زمینه‌ها زنان پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشتند و هر روز به جایگاه‌های بالاتری دست یافتند و علت اصلی اینکه دشمن در جنگ نرم خود لبه تیز حمله را روی جامعه زنان گذاشته و ابزارهای رسانه‌ای خود را برای زدن این مؤلفه قدرت قرار داده است، نیز همین است.
وی اظهار داشت: آنها وقتی به نقش زن در جامعه ما و آرامش و امنیت اخلاقی که به برکت اسلامی در جامعه ما رواج دارد، و به پیشرفت‌های علمی و حضور در عرصه اجتماعی و نقش‌آفرینی‌های مؤثر اقتصادی زنان نگاه می‌کنند، چشمشان از حدقه در می‌آید و حسادت آنها را به دشمنی می‌کشاند تا هر کاری می‌توانند بکنند تا این الگو به جهان معرفی نشود چون این الگو آنها را رسوا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: جای تعجب نیست که دشمن خط مقدم جنگ نرم را روی جامعه زنان گذاشته و نمی‌خواهد این الگو استمرار پیدا کند و برکات آن روشن شود. ما نیز باید هوشمندانه برخورد کنیم و باید جامعه مبتذل غرب را به خاطر منزلت به خاک کشیده شده زنان به چالش بکشیم و آنها را موآخذه کنیم.
وی افزود: اینکه غرب در حقوق زن و مرد را مساوی فرض کرد و معتقد است در همه ورزش‌ها همه باید وارد شوند،‌این کمال بی‌خردی است چرا که این دو جنسیت متفاوت خلق شده‌اند و این نادیده گرفتن واقعیت است و باید با صدای رسا حقانیت الگوی اسلامی را فریاد زد و حافظ خصوصیات آن بود.
سردار نقدی ادامه داد: ولی قرآن می‌فرماید، حق کرامت زن بالاترین حقوق زن است و نقش زن به عنوان مربی جامعه غیرقابل جایگزینی است و حضور او در عرصه اجتماعی، سیاسی و علمی نباید به نقش مربیگری او لطمه وارد کند.
رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: الگوسازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که زن به عنوان تربیت‌کننده نسل‌ها بتواند در ضمن ایفای مربیگری در عرصه سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را داشته باشد و باید این مقتصات فکر اسلامی در مورد زن را ترسیم و آن را پیاده کنیم که خوشبختانه هم‌اکنون بخش زیادی از آن محقق شده است.
سردار نقدی به مجمع بسیج جامعه زنان اشاره کرد و گفت: این مجمع امیدهای زیادی را به خود بسته است، برجستگان جامعه بسیج زنان انتظارات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند در اینکه این جمع بتواند هرچه بیشتر الگوی زن اسلامی و زن نه شرقی و نه غربی را به طور دقیق ترسیم کند و الگوی اسلامی ایرانی جامعه زنان را برای پیشرفت ترسیم کند و همچنین راهکارهای عملیاتی برای پیاده‌سازی آن الگو را پیاده کند.
وی ادامه داد: این مجمع باید بتواند پاسخگوی شبهات فراوانی باشد که برای تضعیف این الگو بر سر ملت ما می‌بارند، امروز آنچه که از پیشرفت و توسعه علمی اخلاقی و اثرگذاری سیاسی در جامعه ما هست، مدیون پیاده‌سازی اندیشه اسلامی است و مشکلات ما مانند بی‌بندوباری‌ها و ناهنجاری‌ها، بداخلاقی‌ها و طلاق، محصول القای فکر غربی است.
وی افزود: دردهایی که در حوزه زنان در کشور ما وجود دارد، محصول فکر شرقی در کشورماست که در مناطقی اجحاف و زورگویی صورت می‌گیرد و اما بیشتر دردها مربوط به حوزه پیاده‌سازی الگوی غربی است و تأثیرگرفتن از القائات و رسانه‌های فاسد غربی است.
وی افزود: امروز از جامعه زنان بسیجی ما انتظار می‌رود سد محکمی در مقابل این دو جریان باطل و اندیشیده غلط در زمینه زنان ایجاد کنند و با قوت این مسیرهای باطل را از پیش‌روی جامعه ما بردارند و این شدنی است.
سردار نقدی افزود: زنان در انقلاب و دفاع مقدس تأثیرگذاری نقش خود را ثابت کردند و امروز در جنگ نرم توانمندی و قابلیت خود را می‌توانند ثابت کنند و انتظار ما این است که در جمع‌بندی‌های این مجمع از مسائل تئوری و نظری بیرون بیایید و اقدامات عملی را مشخص کنید و آن را در برنامه‌های سال قرار دهید تا بتوانید هرچه سریعتر موانعی که در مسیر زن ایرانی وجود دارد را از میان بردارید.
رئیس بسیج مستضعفین کشور افزود: از خدا می‌خواهیم مسیر تعالی را هرچه بیشتر در مقابل جامعه زنان ما قرار دهد و افتخارآفرینی زنان ایرانی در مقابله با جنگ نرم نیز تکرار شود به گونه‌ای که وقتی در آینده می‌ایستیم بتوانیم به نقش‌آفرینی‌های زن مسلمان در مقابله با جنگ نرم افتخار کنیم.
در ادامه این همایش از همسران شهدای مدافع حرم با حضور سردار نقدی تقدیر شد و سردار نقدی به پسران شهید رضا کارگر برزی چفیه خود را اهدا کرد، همچنین در این مراسم از مادر شهید محمد بابایی نیز تقدیر شد.
در ادامه از کتاب‌های تألیف سازمان بسیج جامعه زنان از جمله کتابی که مجموعه نظرات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده از سال ۶۸ تا ۹۲ بود، رونمایی شد و کتاب هنجارسازی حجاب برتر از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز در این همایش رونمایی شد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.