خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اختلاف افکنی مذهبی، به بهانه مذاکرات هسته ای

 به گزارش ادیان نیوز، محبت نیوز با انتشار این خبر به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است که سال ها است از سوی  استکبار جهانی برای تسلط بر فرهنگ و سیاست و اقتصاد جوامع اسلامی پیگیری می شود.
همزمان با این سایت پایگاه های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای فعال در عرصه ترویج مسیحیت، از دیدار وزیر خارجه کشور عربستان با همتای آمریکایی خود،‌ استفاده های تبلیغاتی کرده و در پایان، نتیجه گیری را به سمت و سوی اختلاف افکنی بین مسلمانان سوق داده اند.
اگر چه عربستان اکنون به عنوان نائب رژیم صهیونیستی شناخته می شود اما به نظر می رسد تلاش های صورت گرفته از طرف عربستان، بیشتر جنبه سیاسی و اقتصادی داشته باشد در حالی که  اخبار جهت دار این رسانه ها ، بیانگر هدف اصلی آن ها یعنی ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.
پیش از این نیز رسانه های وابسته به مسیحیت صهیونیستی ، جنگ افروزی های گروهک های تروریستی که به نیابت از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی،در منطقه صورت گرفته را درگیری های خونین بین مسلمانان تعبیر کرده اند.
آن ها، در صد القای این فرضیه هستند که دنیای اسلام، به دنیایی دو قطبی و متخاصم تبدیل شده است که دو طرف از انجام هیچ جنایتی نسبت به هم دریغ نمی کنند. در صورتی که سطحی ترین تحلیل ها نسبت به آنچه امروز در جهان اسلام در جریان است، دست های پنهان و آشکار دنیای استکبار را عامل اصلی این جنایت ها می دانند.
گفتنی است این سیاست از سال ها قبل در دستور کار جریان های وابسته به استکبار  و آبشخور فکری مسیحیت صهیونیستی  و سازندگان فرقه های ضاله دیگر قرار گرفته است.
چنان که مستر همفر،‌ فرستاده انگلیس به مناطق اسلامی و ایجاد کننده فرقه ضاله وهابیت، درباره راهبرد مهم اختلاف و راه انداختن جنگ قومی بین مسلمانان، نیز راهکارهای بسیار تامل برانگیزی را ارائه کرده است.
وی با اشاره به آیه قرآنی(( واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا)) می گوید: “باید هر چه بیشتر بدگمانی را در میان مسلمانان نسبت به یکدیگر گسترش داد و در این مورد باید به انتشار کتاب هایی که در آن توهین به مذاهب یکدیگر کرده باشند و تفرقه را دامن بزند، استفاده کرد و برای این کار باید به مقدار کافی هزینه مالی نمود.”
همچنین لورنس براون، از نظریه پردازان مسیحی، در خصوص خطرات وحدت مسلمانان می گوید: “اگر مسلمانان در یک امپراتوری اسلامی،‌ متحد شوند خطر بزرگی به وجود می آورند و یا ممکن است نعمتی برای جهان باشند. ولی تا روزگاری که متفرق هستند و با یکدیگر سازگاری ندارند ، بدون وزن و اثر بوده و از آینده آنان نباید هراس داشته باشیم.”
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.