خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجمع هوادارن یک فرقه انحرافی در تهران!+فیلم

به گزارش ادیان نیوز، روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه گروهی از پیروان و طرفداران عرفان حلقه با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی مبنی بر آزاد نمودن محمدعلی طاهری موسس این عرفان در ایران، در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این تجمع در پاسخ به فراخوان ستاد آزادی محمدعلی طاهری شکل گرفته بود.

حرکات و اقدامات پیروان و مسترهای این عرفان دروغین و ضاله از آغاز ماه محرم و با اعتصاب غذای موسس این عرفان کاذب که در حال گذران دوران محکومیت ۵ ساله خود در زندان اوین است شدت و جان بیشتری گرفت. از این رو بر آن شدیم تا با بازخوانی سابقه و فعالیت های این عرفان و بررسی اعتقادات و مسائل عرفان حلقه به بیان آسیب های این عرفان بپردازیم.
محمدعلی طاهری، موسس عرفان حلقه یا عرفان کیهانی  که مدعی طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی و نظریه پیوند شعوری است پس از حدود دو دهه فعالیت انحرافی سرانجام در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ دستگیر و روانه زندان شد.
برخی از اتهامات وی عبارت بود از:
۱.  توهین به مقدسات
۲.  مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و درمان بیماران
۳.  ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم
۴. استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)
۵. ضاله بودن کتب و آثار وی
۶. افساد فی الارض
وی در همین راستا به ۹۰۰ میلیون جریمه نقدی،  74 ضربه شلاق و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و البته در خصوص اتهامی چون افساد فی الارض، دادگاه دستور به تحقیقات بیشتر و تکمیل پرونده داده تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
نامه طاهری به احمدشهید
طاهری در بهار ۹۳ و در ۶ روز مرخصی مشروط(حبس خانگی) از طریق شهناز نیرومنش یکی از مسترهای عرفان حلقه و عضوی فعال در تبلیغات رسانه ای برای بزرگ جلوه دادن و بین المللی کردن وضعیت وی، در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر امور ویژه حقوق بشر در ایران نوشت و ضمن برشمردن موارد نقض حقوق بشر و تخلفات قضات، دادگاه، بازپرس، بازجوها و سایر مرتبطین در مورد خود و دیگر زندانیان آمادگی خود را برای دادن شهادت، حضور و ارائه گزارش در خصوص تخلفات حقوق بشری قوه قضائیه، سازمان اطلاعات سپاه، بازپرس و بازجوها در زندان های ایران اعلام کرد.(۱)
اعتصاب غذای طاهری در زندان
وی در ادامه اقدامات خود از آغاز ماه محرم دست به اعتصاب غذا زده و طبق ادعای فعالان عرفان حلقه دلیل خود را از اعتصاب غذا مفتوح بودن پرونده اتهامی خود در خصوص افساد فی الارض اعلام کرده و بیان داشته تا پایان بسته شدن پرونده دست از اعتصاب  غذا نمی کشد.(۲)
در همین راستا پیروان عرفان حلقه و رسانه های مغرض غربی که به رصد لحظه به لحظه حال طاهری مشغولند در چند روز گذشته خبری مبنی بر حضور و ملاقات حجت الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور در بیمارستان محل بستری طاهری را نشر داده و ادعا کردند ” به نظر می رسد پس از انتشار نامه محمدعلی طاهری خطاب به احمد شهید و در پی ابراز نگرانی مجامع حقوق بشر و ارسال نامه هایی توسط این مجامع به ایران در برخی کشورها و برگزاری تجمع اعتراضی خارج از کشور، وضعیت این زندانی از سکوت خبری خارج شده است”.(۳)
در پی انتشار این خبر روابط عمومی دادستانی کل کشور ضمن تکذیب این ادعا، بیان داشت: «در روزهای اخیر خبری با موضوع ملاقات دادستان محترم کل کشور با یکی ازمتهمین افساد فی الارض از سوی برخی سایت های خبری و خصوصا سایت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی منتشر و پخش شده است. روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام می‌کند خبر این ملاقات، به هر صورت و به هر شکل،‌کذب محض و عاری از هر گونه واقعیت است.»(۴)
مهمترین امری که در این باره به ما کمک می کند تا دلیل این هوچی گری های رسانه ای و حمایت های بی شائبه رسانه های غربی از این فرد آشکار شود بررسی سوابق اندیشه ای عرفان حلقه و آسیب های به وجود آمده توسط این عرفان در جامعه است. در همین راستا به نکاتی کوتاه در معرفی مبانی عرفان حلقه پرداخته و سپس به چند نمونه از آسیب های وارده بر افرادی که به شخص طاهری و مسترهای عرفان حلقه مراجعه کرده و اکنون روزهای بدی را می گذرانند اشاره می کنیم و قضاوت در باره این مسئله که بستن پرونده افساد فی الارض متهمی که در طول دو دهه مردم جامعه را به انحراف و درد و رنج کشیده کاری منطقی و در جهت منافع اجتماع است یا خیر؟ را به شما مخاطبین محترم واگذار می نماییم.
برخی اصول و اندیشه های عرفان حلقه
عرفان حلقه مدعی فرادرمانی است و بیش از نیمی از موارد مطرح شده در آن به فرادرمانی اختصاص دارد. این در حالی است که بنا بر اذعان خود طاهری” فرادرمانی یک عمل تفویضی است و فرادرمانگر در درمان نقشی ندارد و این عمل توسط هوشمندی حاکم بر جهان یا همان شعور کیهانی انجام می شود”(۵)
مسئله دیگری که در عرفان حلقه با تناقضی آشکار مطرح شده مسئله پله عقل و پله عشق است.گرچه طاهری هر دوی اینها را لازم و ضروری معرفی می کند اما در بهره وری ای هوشمندانه در جواب سوال هایی که از روی عقل و خرد و شک کردن بیان می شود پای پله عشق را به میان می کشد(۶) در ادبیات عرفان حلقه پله عشق یعنی کارهای عرفان عملی از روی عقل(پله عقل) قابل درک نیست و باید از طریق عشق جذب و درک شوند.
موجودات غیرارگانیک
یکی از امور مطرح در عرفان حلقه که به نظر می رسد هرگز تعریف علمی و منطقی ای در خصوص آن نداشته است موجودات غیر ارگانیک است.سردمداران عرفان حلقه در حوزه مفهموم شناسی و مصداق یابی موجودات غیر ارگانیک را مبهم گذارده اند. در بخشی از کتاب “انسان از منظری  دیگرصفحه ۹۱ آمده است ” کسی که به شبکه شعور کیهانی متصل شود در مقابل موجودات غبر ارگانیک محافظت می شود” یا در صفحه ۱۲۸ همان کتاب آمده است” کسی که سوگندنامه را انجام می دهد در مقابل موجودات غبر ارگانیک ایمن است”.
در عرفان حلقه در حقیقت موجودات غبر ارگانیک همان نیروهایی هستند که ممکن است باعث امراض درونی و اختلالات روحی و روانی شوند. طاهری در کتابی با عنوان “موجودات غبر ارگانیک ” ارواح مرحومان و جنیان را موجودات غبر ارگانیک نامیده و به نظر می رسد این کتاب بیشتر به تقدیس شیطان و جنیان پرداخته تا مذمت شیطان.

برخی کارشناسان مدعی اند عرفان حلقه به جهت تحریف و حذف برخی آموزه ها و مناسک دینی مثل نذر و دعا به وهابیت شباهت دارد و تناقضات فراوانی در مسائل مختلفی چون معاد یا تناسخ؟ فرزندان خدا و ارواح مجسم؟ جایگاه عقل و … در این عرفان وجود دارد که به جهت اطاله کلام و خارج بودن از حوصله مخاطبین محترم از طرح آنها پرهیز می نمایم.
به هر حال فارغ از همه مسائل مطرح شده بزرگترین سوال پژوهشگران عرفان های نوظهور در مواجهه با عرفان حلقه  این است که این عرفان، عرفانی وحیانی است یا شیطانی؟؟ که به نظر می رسد تا کنون پاسخی منطقی، مستند و علمی به آن داده نشده پاسخ این سوال بی شک سرنوشت بسیاری از قضاوت ها و تردید های پیرامون این عرفان را آشکار می کند.
از مسائل بسیار مهم در جذب مخاطبین به عرفان کیهانی ادعای طاهری مبنی بر اسلامی بودن این عرفان و استخراج آن از عرفان اسلامی است. این در حالی است که به بیان برخی محققان با تعمیق در مبانی و اعتقادات عرفان حلقه می توان ادعا کرد موسس آن آشنایی عمیقی با عرفان های نوظهور داشته و به شیوه ای زیرکانه ملقمه ای از چند شبه عرفان انحرافی را تحت عنوانی جدید و با ادعای اسلامی بودن مطرح کرده چنانچه همان طور که در این تصویر می بینید به علامت و آرم عرفان حلقه الهام گرفته از نشان تائوئیسم است.

با این حال برای اثبات تفاوت عمیق عرفان حلقه  با عرفان اسلامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱.نادیده گرفتن نقش دین در سلوک معنوی در عرفان حلقه
۲.موحد پنداشتن شیطان در این عرفان
۳.شریعت ستیزی در عرفان حلقه
۴.اختلاط زن و مرد در عرفان کیهانی
۵.در عرفان حلقه آموزه های وحیانی و تعالیم دینی حداکثر مؤید عرفان اند نه مصدر و زیربنای آن لذا آیات قرآن و روایات در حد شاهد و قرینه مطرح می شوند نه دلیل.
۶.در عرفان حلقه اعتقادات و مناسک دینی مانند نماز که از ارکان و ضروریات اسلام است کنار گذاشته شده و از اسلامی که ساخته خودشان است سخن می گویند. در اساس نامه عرفان حلقه (کتاب عرفان کیهانی ص ۷۱) آمده که عرفان حلقه در بخش اساسی روبنای فکری انسان ها که شامل اعتقادات و مراسم و مناسک است مداخله ای ندارد.
۷.اعضای اصلی عرفان حلقه خود را واسطه تفویض حلقه های رحمت عام الهی و حافظان حلقه ها معرفی می کنند و به بهانه بی نیازی رحمت عام الهی از عوامل اضافه، ارتباط با پیامبر و اهل بیت و زیارت را نفی می کنند. تنها راه اتصال به خدا را مرکزیت عرفان حلقه و اساتید فرقه معرفی می کنند و بدین طریق مخاطبین خود را از دامان پاک اهل بیت خارج می سازند.
۸.مقالات متعددی پیرامون اختلافات اساسی آموزه های عرفان حلقه با آیات قرآن و آموزه های عرفان اسلامی و الهی نوشته شده که مخاطبین علاقمند را به مطالعه آنها ارجاع می دهیم.(۷)
در راستای آگاهی بخشی بیشتر در ادامه  به چند مورد از آسیب های رصد شده عرفان حلقه توسط کارشناسان عرفان های نوظهور اشاره می نماییم.
۱. آسیب‌های روانی: اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی، صرع مسری، فوبی شدید، پارانویا به وحانیون و پزشکان
۲. آسیب های حوزه مهارت های زندگی: از دست دادن تفکر انتقادی، از دست دادن کنترل خشم، استرس و اضطراب
۳. آسیب های اجتماعی: تضعیف و فروپاشی نهاد خانواده، از دست دادن شغل و موقعیت اجتماعی
۴. آسیب های اعتقادی و بینشی: مانند پذیرفتن شیطان به عنوان اولین معلم بشر
در همین راستا حجت الاسلام محمود رضا قاسمی در بخشی از  مطلب خود در پاسخ به یادداشتی منتشر شده در یکی از روزنامه ها به نکات قابل تاملی اشاره کرد که بیان آن عمق آسیب های وارده از طریق این عرفان جعلی را برملا می سازد؛
“اما حقیقت رحمانی بودن یا شیطانی بودن عرفان حلقه را باید از آسیب دیدگانی پرسید که به واسطه فرادرمانی نزد طاهری و مربیان وی رفته و هم اکنون در مراکز مغز و اعصاب روانی در شهرهای مختلف کشور از تهران و کرج گرفته تا تبریز، اصفهان و شیراز بستری هستند، حقیقت اتصال به این روح جمعی و شبکه را می‌باید از علیرضایی پرسید که پس از فرادرمانی از خود صداهای حیوانات مختلف در می‌آورد و به واسطه اوج بیماری از دانشگاه کنار گذاشته شده است.
حقیقت این اتصال به شبکه به اصطلاح شعورمند را باید از خانم (ح) پرسید که به واسطه برون‌ریزی‌های همسرش که مستر عرفان حلقه است با پسری ۴ ساله در حال طلاق گرفتن است، حقیقت این فرآیند را که آیا رحمانی است یا شیطانی می‌بایست از آقای ی. مدیر مسئول یکی از روزنامه‌های مطرح کشور پرسید که دخترش به واسطه عرفان حلقه از پدر جدا شده است و او سؤال می‌کند به راستی این چه عرفانی است که زن را از شوهر جدا می کند و فرزند را از پدر و مادر.
رحمانی یا شیطانی بودن این اتصال را باید از آقای «ک» کارمند صدا و سیما سؤال کرد که با داشتن دو فرزند دختر هر روز نگران است که مبادا همسرش(خانم ض) در اثر رفتارهای ناشی از اتصال فرادرمانگران یا از هوش رود و یا بی تاب شود، به طوری که کنترل خود را از دست داده و باعث تاثر شدید دختران و جدایی آن‌ها از خانواده شده است.
بسیاری از آسیب دیدگان ابراز می‌دارند که در نتیجه اتصال دچار شک‌های شدید و اتفاقات ناگوار در زندگی می‌شوند که وقتی به مسترها اعتراض می‌کنند آنان ابراز می‌دارند این اتفاقات برون‌ریزی موجودات غیر ارگانیک (جن‌ها) و کالبدهای ذهنی (ارواح خبیث گذشتگان) که هر دو در درون افراد از کودکی لانه کرده‌اند، هست، سؤال این است بر اساس کدام دلیل عقلی شما همه انسان‌ها را بیمار می‌دانید، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود ؟! ادیان الهی که همه انسان‌ها را به دید سلامت نگاه می کنند. بر اساس کدام دلیل عقلی این موجودات(جنیان) از بدو تولد در درون افراد لانه می‌گزینند؟! آیا واقعا این اتصال شما برون‌ریزی است یا راه را برای ورود این موجودات و نیرو های شیطانی باز می‌کنید؟!
بر اساس گزارش های آماری از مراکز روانی شهرهای مختلف کشور افراد آسیب دیده پس از اتصال به بیماری‌های روانی دچار می شوند که قبلاً به هیچ وجه دچار نبوده‌اند.”(۸)
پی نوشت‌ها:
۱.http://www.rahesabz.net/story/84292/
۲.http://goo.gl/UYSkZA
۳.http://sahamnews.org/1393/08/270577/
۴.
۵. انسان از منظری دیگر- ص ۵۶ و ۵۷
۶. انسان از منظری دیگر- ص ۵۲ و ۵۳
۷. http://goo.gl/5AZxsP
۸. خبرگزاری فارس-۹۲/۰۶/۱۲- حجت الاسلام محمودرضا قاسمی
منبع: نسیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.