خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سخت‌گیری ترکیه برای ورود با پاسپورت ایرانی

به گزارش ادیان نیوز،‌ طی سالهای اخیر کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی و مهم سفر مردم کشورمان محسوب می شود و میزان حضور هموطنان ایرانی در ایام نوروز در این کشور به قدری بود که باعث واکنش رسانه ها و فعالان گردشگری این کشور نیز شد.
یکی از مهمترین ویژگی هایی که در کنار قیمت های پایین، نزدیکی جغرافیایی و قرابت فرهنگی میان مردم ایران و ترکیه، در حضور پرشمار ایرانیان در این کشور موثر است، نبود شرایط خاص برای ورود به این کشور است و هر ایرانی با دادشتن پاسپورت معتبر، به راحتی می تواند وارد این کشور شود و نیازی به انجام امور اداری برای صدور ویزا ندارد.
اما اکنون به نظر می رسد این شرایط آسان، کم کم شکل سخت تری به خود میگیرد و مسافران ایرانی برای حضور در این کشور باید بیش از گذشته مراقب باشند چراکه بر اساس بخشنامه روزهای اخیر هواپیمایی آتا به دفاتر فروش بلیت و آژانس های مسافراتی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، از مورخ اول ژانویه سال ۲۰۱۵ یعنی حدود ۱ ماه آینده، مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند باید مراقب باشند اعتبار پاسپورت آنها بیش از ۵ ماه باشد.
پیش از این نیز رییس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفته بود افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند.
اگرچه در بخشنامه قبلی اعلام شده بود که در صورت عدم توجه به این موضوع، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ ۳۲۵ لیر به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که با محاسبه نرخ ۱۵۰۰ تومان برای هر لیر، این رقم معادل ۴۸۷ هزار تومان خواهد شد اما در بخشنامه جدید اعلام شده است که اجازه ورود به این کشور به این مسافران داده نمی شود.
هرچند دقیقا مشخص نیست این بخشنامه اداره روادید ترکیه صرفا برای مردم ایران صادر شده یا خیر، اما با توجه به اینکه طی سالهای آینده قرارداد لغو روادید میان ایران و ترکیه به پایان می رسد، باید منتظر ماند و دید آیا این اقدام پیش زمینه ای برای اعمال سختگیری های بیشتر و در نهایت عدم تمدید این قرارداد خواهد بود یا نه.
منبع: صبحانه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.