خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بالاترین زیبایی جوانان در جوانی

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در اختتامیه دومین دوره اشکواره نوجوانان عاشورایی که امشب به همت دارالقرآن علامه طباطبایی و موسسه استعداد‌های برتر عمار برگزار شد، اظهار کرد: این مکان بیت شریفی است که نماز شب‌ها، نوشتن تفسیر و مجاهدت‌های علمی علامه را برای ما تداعی می‌کند.
وی ادامه داد: خلقت زیباست، عالم زیباست و خداوند جهان هستی را زیبا و تماشایی آفریده است ولی همه این زیبایی‌ها برای تجلی زیبایی بشریت بوده است و خدا همه زیبایی‌های اسماء خودش را در وجود انسان قرار داده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه اسماء خوب خدا در آینه وجود پیامبر اکرم(ص) نهادینه شده است، بیان کرد: جوانان ما هنگامی باطن و سیرت خوب دارند که خود را از گناه و خشنود کردن شیطان دور بدارند و به خصلت‌های خوب خود را مزین کنند.
صدیقی با اشاره به اینکه کسی که می‌تواند گناه کند ولی خودش را نگه دارد جهاد کرده است، اظهار داشت: این فرد در جهاد اکبر توانسته پیروز شود و شان و ارزش آن کمتر از شهدا نیست.
وی با اشاره به اینکه تمام زیبایی‌های پیامبر(ص) در وجود امام حسین(ع) قرار داده شده بود، گفت: حقیقت وجودی امام حسین(ع) همان حقیقت وجودی پیامبر اکرم(ص) است و حب ایشان در قلوب مومنین است که هیچ چیزی نمی‌تواند آن را خاموش کند و هر کس که به امام حسین(ع) وصل شد زیبا شد.
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر کس می‌خواهد در روز قیامت تماشایی شود راه و مرام امام حسین(ع) را طی کند، ادامه داد: زیبایی‌های زندگی در ۶ موضوع است، عدالت به ویژه در مسئولین، وارستگی به ویژه در علما، حیا به ویژه در بانوان، سخاوت به ویژه برای افراد غنی، صبر و توبه به ویژه توبه در جوانی بسیار زیباست.
صدیقی خاطرنشان کرد: گناه انسان را از چشم امام زمان(ع) می‌اندازد و توبه هنری است که در جوانان دلبرتر است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.