خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار «شیعه در اسلام» به زبان ایتالیایی

به گزارش ادیان نیوز، اصل این کتاب به زبان فارسی و توسط انجمن فلسفه و حکمت تهران و با مقدمه غلامرضا اعوانی چاپ شده بود که ترجمه آن به زبان ایتالیائی از سال گذشته در دستور کار رایزنی فرهنگی ایران قرار گرفت..
مترجم این کتاب ،علیرضا جلالی و خانم مونا رضوان و ویراستار آن ایمان منسوب بصیری است. این کتاب با تیراژ یک هزار نسخه توسط انتشارات عرفان و با قیمت پشت جلد ۵۰/۱۷ یورو در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ چاپ و توزیع شد.
تلاش مرحوم علامه طباطبائی به عنوان اندیشمند اسلامی از حیث احیاء فلسفه و تفسیر شیعی واجد اهمیت فراون بود که به تدوین مباحث بنیادین معرفت شناسی شیعی انجامید. علامه طباطبائی با تألیف کتب متعدد و تربیت شاگردان برجسته در حوزه‌های فلسفی- فقهی به گسترش گفتمان مکتب تشیع با مکاتب دیگر و معرفی آموزه‌های تشیع در مغرب زمین یاری کرده است.
یکی از پر ثمرترین نمونه‌های این گفتمان فرهنگی، آشنایی پروفسور هانری کربن(۱۹۷۸-۱۹۰۳)؛ مستشرق شهیر فرانسوی با علامه طباطبائی بوده است که عمدتاً از طریق مکاتبه و پرسش و پاسخ صورت پذیرفته است. در جریان این مکاتبات و پاسخگویی علامه طباطبایی به پرسش‌های پروفسور کربن در خصوص مکتب تشیع ، علامه طباطبائی پرده از رمز و راز برخی از مفاهیم شیعی برمی دارد و داستان شکل گیری تشیع و مرجعیت شیعه و بنیاد یافتن علوم شیعی توسط ایشان را که خود با پشت سر گذاشتن موانع تاریخی بر سر راه آن تحقق یافته است، برای پروفسور کربن روایت نموده و به اتهاماتی که علیه تشیع وجود دارد به شیوه عقلانی؛ پاسح گفته که حاصل این مکاتبات کتابی بوده است که هم اینک به زبان ایتالیائی ترجمه شده و در روز ۱۳ دسامبر در رم رونمائی خواهد شد.
انتظار می‌رود که این کتاب مورد توجه علاقمندان به مباحث اسلامی و فلسفی بالاخص در دپارتمان‌های اسلام شناسی در ایتالیا قرار بگیرد.
از علامه طباطبایی پیش از این کتاب «شیعه در اسلام» در سال ۱۹۸۹ به زبان ایتالیائی ترجمه شده بود، و اینک؛ نظر به اهمیت این مکاتبات در جهت گسترش منابع شیعه شناسی برای مخاطبین ایتالیایی زبان، این مکاتبات نیز به زبان ایتالیایی ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان به مباحث شیعه شناسی در ایتالیا قرار گرفته است.

منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.