خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اگر موشک‌های ایران را داشتیم عربستان را با خاک یکسان می‌کردیم

به گزارش ادیان نیوز، جنبش “انصار الله” معروف به “جنبش حوثی” را می توان یکی از انقلابی ترین جنبش های حال حاضر در منطقه خاورمیانه دانست.
این گروه، طی چند سال اخیر موفق شده اند بی وقفه در برابر ظلم های حکومت مرکزی یمن – چه در دوران دیکتاتوری علی عبدالله صالح و چه در زمان فعلی – بایستند.
اما از زمان آغاز بیداری اسلامی در منطقه و سقوط رژیم «علی عبدالله صالح»، بر فعالیت های “جنبش حوثی” نیز افزوده شده و طی چند ماه اخیر هم توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست یابند.
آنها در حال حاضر به قدری قدرتمند شده اند که برخی مناطق شمالی یمن که هم مرز با عربستان سعودی است را به طور کامل در اختیار خود قرار داده و حدود سه ماه پیش نیز با به راه انداختن انقلاب دوم یمن، باعث سقوط کابینه این کشور شدند.
به اذعان کارشناسان مسائل سیاسی و بین الملل در یمن، “جنبش حوثی” موفق شده طی چند ماه اخیر قاطعانه در برابر زورگویی های حکومت یمن مقاومت کند.
این کارشناسان همچنین معتقدند که “جنبش انصار الله” همچنین می تواند حکومت دیکتاتور فعلی این کشور را ساقط کند و قدرت را در یمن در دست گیرد اما به دلایلی که برای همگان روشن است، تا به این لحظه دست به چنین کاری نزده است.
اما در میان جوانان “جنبش حوثی” افرادی نیز وجود دارند که دید سیاسی خوبی ندارند و فقط انقلابی عمل می کنند. یعنی اگر تدبیر و درایت رهبری “جنبش حوثی” در میان نبود، ممکن بود این جوانان با اقدامی نابخردانه، دست به خرابکاری بزنند که غیر قابل جبران می بود.
در همین راستا اخیرا یکی از جوانان حوثی که برای شرکت در «کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» که زیر نظر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله شیخ «ناصر مکارم شیرازی»‌ در شهر مقدس قم برگزار شد، به ایران سفر کرده بود، در گفتگو یی در قم، مطالب جالبی در مورد جنبش “انصار الله” بیان کرد.
وی که سرشار از شور و نشاط جوانی و انقلابی بود، در بخشی از اظهارت خود گفت: اگر موشک‌های ایران را داشتیم، در اولین فرصت عربستان را با خاک یکسان می‌کردیم!
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.