خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماموستا کریمی: ترور و تحقیر و ایجاد شکاف قومی و مذهبی استراتژی دشمنان است

ماموستا کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پیامی ترور سه عالم روحانی در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متن پیام ماموستا کریمی به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

وقایع تاسف‌بار ترور سه عالم روحانی در صحن مطهر حرم رضوی، در ماه رحمت، برکت و مهربانی یعنی ماه مبارک رمضان، اقدامی بی‌رحمانه و غیرانسانی است.

بر هیچ انسان فرهیخته و آگاهی پوشیده نیست که ترور، قتل و کشتار، عملی غیرانسانی، ستمگرانه و شیطانی است و به لحاظ شرعی، اخلاقی و قانونی محکوم است. در طول تاریخ بشریت، تمام عالمان دینی و علمای اسلام، همواره بر این نکته تاکید کرده‌اند.

متأسفانه این فجایع و جنایات در مکان مذهبی صورت گرفت. مساجد و اماکن مذهبی، همواره پایگاه اجتماعی و کانون تعلیم و تربیت اخلاقی مسلمانان و مرکز نشر فرهنگ اسلامی بوده است.

فرهنگی که با ترور، تحقیر، توهین، تعصبات ناروا و خشونت قومی و مذهبی مخالف بوده و همواره مروج اخلاق حسنه، انصاف، عدالت، مدارا و همبستگی اجتماعی و انسجام قومی و مذهبی بوده است.

ترور و تحقیر دو لبه استراتژی دشمنان است. اختلاف افکنی، واگرایی و ایجاد شکاف قومی و مذهبی از ابزارهای اصلی دشمنان برای توطئه علیه مردم ایران است.

تضعیف هویت های قومی؛ ایجاد شکاف و تنش میان اقوام ایرانی؛ گسست میان هویت های قومی و هویت ملی؛ برجسته‌سازی اختلاف میان مذاهب اسلامی و تبدیل آن به تنازع مذهبی؛

ایجاد یأس و ناامیدی در میان پیروان ادیان توحیدی، از ابزارهای قدیمی و دائمی دشمنان در ایران عزیز است که خوشبختانه تاکنون با رهبری داهیانه امامین انقلاب و ذکاوت و بصیرت مردم شریف ایران، خنثی شده است.

دشمنان ایران زمین باید بدانند، ملتی که هویت، فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی _ ایرانی دارد را نمی‌توان با ترور، تحقیر یا تحریم از پای درآورد و تسلیم کرد.

اینجانب به عنوان مشاور رئیس جمهور محترم، این اقدام فجیع و شنیع را محکوم نموده و برای درگذشتگان رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی، مسئلت می‌نمایم.

عبدالسلام کریمی

مشاور رئیس‌جمهور

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.