خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«محمد» محبوب ترین نام انگلیس در سال ۲۰۱۴

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از بِیبی سنتر (BabyCentre)، نام «محمد» از دهه ۵۰ میلادی به فهرست ۱۰۰ نام محبوب انگلستان وارد شد و همچنان به صعود خود ادامه داد تا این که سرانجام امسال رتبه اول را از آن خود کرده است.
به گزارش این پایگاه، نام «محمد» با احتساب ده شیوه نگارش به انگلیسی به معنی «ستایش شده» یا «ستایش کننده خدا» است و دهه هاست در فهرست نام های محبوب در انگلستان، امارات متحده عربی، پاکستان، بنگلادش، مالزی، آفریقای شمالی، هند، اندونزی، و آمریکاست. 
به گزارش بِیبی سنتر، نام «محمد» همیشه از محبوب ترین نام ها در جهان اسلام بوده است و محبوبیتش تا حدی است که در بسیاری موارد با پسوند نام دیگری بر روی فرزند گذاشته می شود. این اتفاق در انگلیسی می تواند با استفاده از صورت مخفف نام به شکل های .Mohd، Md. یا .Muhd اتفاق بیفتد.
هم چنین در ادامه این بررسی به افزایش محبوبیت نام های دیگر عربی نیز اشاره شده است. برای مثال، اسامی «علی» و «ابراهیم» در رتبه ۸۲ و ۹۳ فهرست امسال ۱۰۰ نام برتر پسر انگلستان قرار گرفته اند و «مریم» با ۵۹ پله صعود نسبت به پارسال و نام تازه وارد «نور» به طور شگفت آوری به ترتیب در رتبه های ۳۵ و ۲۹ محبوب ترین نام های دختر انگلستان جای گرفته اند.
به نقل از مطلب این پایگاه، «علی» به معنای«عالی، والا و بلندمرتبه» یا «تعالی و عروج» است و اسم پسرعمو و داماد پیامبر اسلام[ص] و اولین مرد مسلمان است. «ابراهیم» نیز شیوه نگارش عربی “آبراهام” و در عبری به معنای «پدر فرزندان بسیار» است.
همین طور «مریم» – معادل عربی «مِری»-  مادر عیسی[ع] است و نام نوزدهمین سوره قرآن است. «نور» اسم مشترک بین دختر و پسر است و به چهار شکل مختلف  Noor، Nor، Nur و Nour نوشته می شود.
به گفته این پایگاه اطلاع رسانی خانواده و فرزندپروری، اسامی سلطنتی انگلستان امسال با کاهش محبوبیت روبرو بوده اند، اما با وجود این، همچنان در رتبه های بالای این فهرست جزء ۲۰ نام برتر قرار دارند. «ویلیام»، «هری» و «جورج» از جمله اسامی خاندان سلطنتی انگلستان محسوب می شود.
این پایگاه همچنین به محبوبیت نام های انجیلی از قبیل گابریل (جبرئیل)، نوَح (نوح) و جیکوب (یعقوب) در این فهرست اشاره کرده است.
منبع: جام نیوز
 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.