خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شهردار همجنس‌گرا در قلمرو کاتولیک‌های محافظه‌کار +تصویر

به گزارش ادیان نیوز، در لهستان که کاتولیک‌های محافظه‌کار از قدرت بالایی برخوردارند، برای نخستین بار یک شهردار از میان همجنسگرایان برگزیده شد.
بر پایه گزارش رادیو زمانه (RadioZamaneh)، روز یکشنبه ۹ آذرماه «رابرت بیدرون» با ۵۷/۱ درصد آراء، شهردار سووپسک شهری با ۹۴ هزار نفر جمعیت واقع در شمال غرب لهستان شد.
او که پیش از این عضو حزب سوسیال دموکرات لهستان و سپس «اتحاد دموکراتیک چپ‌ها» بود، اکنون عضو “جنبش تو” (TwójRuch)یک گروه چپ لیبرال و لائیک و همچنین از مسئولان کمپینی بنام “کارزار مبارزه با هموفوبیا” است.
بیدرون که در وین علوم سیاسی تحصیل کرده، در سال ۲۰۱۱ از طرف جنبش تو در ناحیه شمال به پارلمان لهستان راه یافت. او نخستین نماینده همجنسگرای پارلمان لهستان بود و در سال ۲۰۱۴ از سوی نشریه هفتگی “پولیتیکا” در لهستان به‌عنوان بهترین نماینده سال انتخاب شد!
به نوشته وب‌سایت رادیوزمانه، از زمانی که رابرت بیدرون نماینده پارلمان شد، بارها مورد حمله فیزیکی قرار گرفت که آخرین بار آن تابستان سال گذشته در راهپیمایی برابری جنسیِ همجنسگرایان در ورشو بود. دفاتر او نیز بارها از سوی مردم مورد حمله قرار گرفته‌اند.
گفتنی است حزب “قانون و عدالت” (PiS) که حزب “یاروسلاو کاچینسکی” نخست‌وزیر پیشین لهستان و از احزاب ملی‌گرا به شمار می آید، معتقد است که رابرت بیدرون علیه کلیسا مبارزه می‌کند.
این حزب اعلام کرده است که شهروندان دیگر ترجیح می‌دهند روزهای یکشنبه در خانه بمانند و به کلیسا نروند.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.