خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت شیخ‌ الازهر از یک روحانی شیعه

به گزارش ادیان نیوز، شیخ احمد‌الطیب، شیخ الازهر با ارسال نامه‌ای رسمی از حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی برای سخنرانی در کنفرانس «مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب» دعوت کرد.
در نامه شیخ احمد الطیب خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی آمده است: «با توجه به تلاش‌های ممتاز شما در نشر و ترویج روح وفاق و تفاهم بین ابناء مذاهب اسلامی، برای الازهر مصر، مایه خرسندی است که از شما جهت مشارکت در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دعوت به عمل آورد.»
استاد برجسته حوزه علمیه قم و نماینده کشورمان در این همایش بین المللی که روزهای سوم و چهارم دسامبر آینده (۱۲ و ۱۳ آذر) در قاهره پایتخت مصر از طرف شیخ الازهر برگزار می‌شود، شرکت کرده و با موضوع «احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی» سخنرانی خواهد کرد.
این کنفرانس با هدف تصحیح مفاهیمی از قبیل مفهوم دولت اسلامی، خلافت، حاکمیت، جهاد، جاهلیت و تکفیر در مصر است که افراطی‌ها آن را تحریف کرده‌اند و علاوه بر آن در این کنفرانس به بررسی افراطی‌گری و عوامل گسترش آن پرداخته خواهد شد. در این کنفرانس بین‌المللی، شخصیت‌های عالی رتبه از کشورهای مختلف جهان، نخبگانی از علما و شخصیت‌های الازهر و علمای دین اسلام از سراسر جهان و نیز رهبران کلیساهای شرقی و غربی و نمایندگان مذاهب و طوایف مختلف حضور دارند.
بر اساس این گزارش، مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکنون در بیش از ۵۰ همایش بین‌المللی به دعوت رسمی از موسسات، نهادها، شخصیت‌ها و مقامات کشورهای مختلف در کشورهای مختلف جهان، سخنرانی کرده‌ است.
این کنفرانس متعاقب کنفرانس جریانات تکفیری از دید علمای اسلامی برگزار می‌شود که چندی قبل در قم و از سوی آیات عظام مکارم و سبحانی برگزار شد. 
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.