خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکرار ادعاهای امارات درباره جزیره های ایرانی

به گزارش ادیان نیوز، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس امارات، از تمایل این کشور برای افزایش تلاش ها جهت برقراری امنیت و ثبات در منطقه گفت و تاکید کرد که این امر، مستلزم ایجاد روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادعا کرد که اصلی ترین مانع در برابر گسترش روابط با ایران، موضوع جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی است.
خبرگزاری رسمی امارات، (وام) همچنین تأکید کرد که شیخ خلیفه از ایفای نقش مصر در برقراری امنیت در منطقه قدردانی کرد و بر ضرورت مشارکت فعال این کشور در اجلاس سران دوحه که تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد، تاکید کرد.
وی افزود: مصرِ موفق، دروازه صلح و اعتدال در جهان عرب است.. بنابراین کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید در برقراری ثبات در مصر و حمایت از روند اقتصادی و اجتماعی این کشور سهیم باشند تا این کشور بتواند نقش راهبری خود را در جهان عرب بازیابد.
شیخ خلیفه در حالی این سخنان را مطرح کرد که روابط ابوظبی و قاهره، در پی سقوط حسنی مبارک و روی کار آمدن دولت اخوان المسلمین، به تیرگی گراییده بود.
شیخ خلیفه همچنین یکی از اصول سیاست خارجی مشترک را پیوستن به ائتلاف مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
وی از میانجی گری عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان برای پایان دادن به اختلافات و از سرگیری روابط میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز قدردانی کرد.
گفتنی است که سه کشور عربستان، امارات و بحرین، به سبب اختلافات عمیقی که با قطر پیدا کرده بودند، سفارتخانه های خود را در دوحه تعطیل کرده بودند که پس از تلاش های فراوان، سرانجام این کشورها، آشتی کردند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.