خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیشان اوکراینی خواستارِ عزل پاتریارک کریل شدند!

کشیشان اوکراینی خواستار عزل پاتریارک کریل هستند. آنها سخنان این اسقف بزرگ کلیسا را خلاف آموزه های ارتدوکس حقیقی می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز)- به نقل از «بی‌آر ۲۴» ۲۶۰تن از کشیشان اوکراینی که به کلیسای ارتدوکس روسیه تعلق دارند، خواستار محاکمه رهبر خود، پاتریارک کریل شدند. مضمون خواسته آنها این است که شورایی معتمد باید پوتین را برکنار کرده و جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم نماید. خواسته آنها به امضا تمامی این کشیشان رسیده و توسط کشیش آندری پینچوک در فیس بوک منتشر شده است.

کشیشان اوکراینی خواهان برکناری پاتریارک کریل هستند

کشیشان اوکراینی معتقدند پاتریارک کریل اول، با حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین مرتکب جنایت اخلاقی شده است. او دکترینی از جهان روسیه را موعظه کرده است که از منظرِ دین و ادیان، با آموزه های ارتدوکس تطابق ندارد. در درخواست آنها آمده که از آنجایی که اسقف کریل، آشکارا از جنگ متجاوزانه روسیه حمایت می‌کند، ما تصمیم گرفته ایم با عنوان “دادگاه بین المللی کلیسا”، شکواییه خود را به شورای رهبران کلیساهای شرق باستان ارجاع دهیم.

البته در تاریخ کلیسای ارتدوکس روسیه سابقه چنین مسئله ای وجود داشته است. در واقع، ماجرا مربوط به سال ۱۶۶۶ میشود که پاتریارک نیکون از مقام خود عزل و به عنوان یک راهب ساده برای توبه به صومعه فرستاده شد.

پاتریارک کریل اول، یکی از متحدان بسیار نزدیک پوتین

کریل اول که کشیشان اوکراینی را حسابی برآشفته ساخته، از متحدان بسیار نزدیک پوتین است. در اوایل مارس، او جنگ روسیه علیه اوکراین را نبردی متافیزیکی بین خیر و شری از سوی غرب خواند. او از روسها خواست تا از رهبر خود حمایت کنند و در این زمان دشوار اتحاد خود را با رهبر و ارگانهای دولتی حفظ نمایند. همچنین، از سربازان خواست تا همانطور که کتاب مقدس گفته، جان خود را برای همسایگان و نزدیکانشان بدهند.

حدود ۶۰ درصد اوکراینی ها، از مسیحیان ارتدوکس هستند. کلیسای ارتدوکس در اوکراین به دو فرقه کلیسای پاتریارک سالاری مسکو و کلیسای ارتدوکس اتوسفالی تقسیم میشود. فرقه اول، بیشترین پیروان را در اوکراین دارد. اما نظرسنجی ها نشان می‌دهد که اکثر شهروندان از کلیسای اتوسفالی اوکراین حمایت می‌کنند.

منبع br.de
به خواندن ادامه دهید

نظرات بسته شده است.