خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهانه‌جویی صهیونیست‌ها برای جلوگیری از بازسازی غزه

به گزارش ادیان نیوز، “موآف فاردی” گزارشگر امور سیاسی شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی گفت: در غزه، ۱۵ تا ۱۸ هزار منزل منهدم شده وجود دارد و ۴۵ هزار تن از خانواده های آواره شده (در جنگ غزه) همچنان در چادرهای سازمان ملل به سر می برند.
وی اعتراف کرد: با سر رسیدن فصل سرما، خانواده ها سرپناهی برای در امان ماندن از سرما نخواهند داشت و این مساله، مسبب یأس و درماندگی در میان فلسطینی ها خواهد شد و یأس، زمینه ساز تروریسم است و این برای همه روشن است.
موآف در عین حال ادعا کرد که رژیم صهیونیستی، بیم آن دارد سیمانی که برای بازسازی خانه های ویران شده در اختیار فلسطینی ها قرار می دهد، به دست حماس برسد و حماس، به جای ساختن خانه های آوارگان، با آن ها تونل های زیرزمینی بسازد.
وی با اذعان به وجود دستگاه های نظارت، دوربین های مداربسته، فهرست های مشخص و نظارت بین المللی بر روند بازسازی، با این حال، باز هم در امکان نرسیدن سیمان به دست حماس، ابراز تردید کرد و گفت: می توان تدابیر شدیدی به کار گرفت، اما با توجه به این که پای پنج میلیون تن سیمان در میان است، نمی توان تضمین کرد که دست کم یک تن از این سیمان به دست حماس نرسد.
“طارق عجیب” نویسنده و کارشناس سیاسی در برنامه “العین الاسرائیلیه” اظهارداشت: رژیم صهیونیستی، همواره برای جلوگیری از بهره مند شدن فلسطینی ها از هرگونه منفعتی تلاش می کند. بنابراین طبیعی است که برای خودداری از بازسازی غزه، از طریق آسمان ریسمان بافتن، به بهانه جویی بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، توافق هایی صورت گرفت و در قاهره امضا شد که بر اساس آن، این رژیم تعهد کرد که ویرانگری های خود در غزه را بازسازی کند. اما اکنون، اختلاف گروه های فلسطینی و احتمال رسیدن کمک ها به حماس را برای خودداری از تعمل به تعهدات، بهانه می کند.
طارق عجیب تاکید کرد: در واقع رژیم صهیونیستی با این کار، هم از تعهدات خود شانه خالی می کند، هم با فتنه انگیزی میان گروه های فلسطینی، به آتش اختلاف میان حماس و فتح، دامن می دمد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.