خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله به زنان جهرمی؛ دستاویز جدید جریان ضد انقلاب

به گزارش ادیان نیوز، کمتر از ۲ ماه پیش بود که از شهر اصفهان خبرهایی درخصوص اسیدپاشی روی صورت چند دختر جوان به گوش رسید و عواطف عمومی‌جامعه را خدشه دار کرد. اما هنوز جوهر خبرهای منتشر شده دراین باره خشک نشده بود که جریان ضد انقلاب با دستاویز قراردادن ماجرای اسیدپاشی‌ها، نیروهای انقلابی را متهم اصلی ماجرا و اسیدپاشی را در جریان امربه معروف قلمداد کردند. همین مسئله نیز موجب شد تا چند روزی این رسانه‌های معاند موج سواری خود روی ماجرای اسیدپاشی‌های شهر اصفهان را ادامه دهند و در پایان کار هر چند عامل اصلی دستگیر نشد، اما به گفته منابع امنیتی، اسید پاشی کار یک گروه خاص نبوده و مشخص شد که تنها یک نفر عامل این اتفاقات بوده است.
چند روز پیش نیز بار دیگر خبر زخمی‌شدن چند دختر دانشجو در جهرم استان فارس موجب شد تا بار دیگر قیل و قال رسانه‌های ضد انقلاب، جریان امر به معروف و نهی از منکر را که این روزها مجلس شورای اسلامی‌اجرای آن را تصویب کرده، بلند شود. ماجرا از این قرار بود که برخی از این رسانه‌های معاند، اخباری مبنی بر حمله با چاقو و تعرض به تعدادی از زنان در شهر جهرم را روی خروجی خود قرار دادند. درج این خبر نیز کافی بود تا نگارندگان آن بدون هیچ دلیلی نیروهای ارزشی شهرستان جهرم را عامل اصلی این اتفاق خوانده و علت آن را امر به معروف و نهی از منکر بخوانند.
البته خبر نیز خیلی سریع در این شهر پیچید و بار دیگر نگرانی‌هایی را این بار در بین مردم شهرستان جهرم ایجاد کرد. اما سرانجام خبر رسید که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های امنیتی، عاملان حادثه در فاصله ۳ روز دستگیر شدند و در این باره مشخص شد که متهمان از جمله اراذل و اوباش شهرستان جهرم بوده اند. اما ماجرا با دستگیری این اراذل و اوباش ختم نشد و بار دیگر همان جریاناتی که در ماجرای اسیدپاشی‌های شهر اصفهان، نیروهای انقلابی جامعه را به منظور مقابله با بدحجابی، متهم به وقوع حوادث این شهر کردند، این بار نیز روی موج به وجود آمده سوار شده و افراد مذهبی را مسبب اصلی اتفاقات خواندند. این در شرایطی است که از شهرستان جهرم خبر می‌رسد عاملان چاقو کشی و تعرض به بانوان این شهر نیز توسط نیروهای بسیج دستگیر شده اند.
بدون شک ایجاد امنیت برای مردم، وظیفه هر دولتی است و در کشور ما نیز تلاش‌های گسترده ای از سوی مسئولان مربوطه برای ایجاد امنیت صورت گرفته است. اما گاه افرادی پیدا می‌شوند که با رفتارهای هنجار شکن، قصد دارند این امنیت را بر هم بزنند. عده ای سودجو نیز در گوشه ای منتظر هستند تا به محض وقوع چنین اتفاقاتی، از آب گل آلود ماهی گرفته و اهداف مغرضانه خود را پیش برند. حالا این روزها نیز مهیا کردن مقدمات اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر سبب شده تا برخی جریانات در داخل و خارج از کشور، هر گونه حادثه ای که در سطح جامعه رخ می‌دهد را به جریان انقلابی تعمیم داده و از این طریق، امر به معروف و نهی از منکر را هدف قرار دهند. این در شرایطی است که پیش از این نیز بارها و بارها شاهد چنین اقداماتی از سوی برخی اراذل و اواباش در سایر نقاط کشور بوده ایم. اما حادثه جهرم به دلیل همزمان شدن با تصویب قانون اجرای امر به معروف، دستاویز مناسبی برای جریان‌های ضد انقلاب شد.
چندی پیش نیز مسمومیت غذایی چند دانشجوی دختر در دانشگاه دولتی جهرم نیز موجب شد تا چند روزی خط خبری برخی رسانه‌های مغرض داخلی و خارجی به این سمت هدایت شود. اما این موضوع نیز با پیگیری‌های انجام شده پایان یافت.  در حال حاضر چند وقتی است که جریان‌های ضد انقلاب به کمک برخی رسانه‌های داخلی، به‌دنبال تبدیل برخی حوادث عادی و اجتماعی به چالش‌های سیاسی علیه نظام هستند که حادثه اسیدپاشی در اصفهان، تلاش فتنه‌گران داخلی و خارجی برای سیاسی‌کردن فوت مرحوم پاشایی و ماجرای چاقو کشی بر زنان جهرمی، نمونه‌های قابل‌تأملی در این زمینه است. این در شرایطی است که مردم نیز دیگر با دسیسه‌ها و طرح‌هایی که بوی نفاق در جامعه را می‌دهد آشنا هستند و خود آنها را از یکدیگر تمیز داده و مغرضان را از دلسوزان جامعه جدا می‌کنند.
منبع: فردا نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.