خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حزب الله درجنگ سوم، اسرائیل را خاموش خواهد کرد

به گزارش ادیان نیوز، سیدحسن نصرالله با تأکید بر هدف قرار دادن تأسیسات رژیم صهیونیستی در صورت حمله به زیرساخت های لبنان رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت، تا جایی که مراکز مطالعاتی و امنیتی این رژیم در پی توانبخش انرژی خود برای مقابله با موشک های دقیق و قوی حزب الله به تکاپو افتادند.
مرکز مطالعات امنیت داخلی در تل آویو اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد که بخش انرژی برق و تأسیسات این رژیم نمی توانند در برابر حملات موشکی حزب الله در “جنگ سوم لبنان” مقاومت کنند، این بدان معناست که در صورت وقوع این جنگ،  این رژیم ماه ها در تاریکی به سر خواهد برد.
این بررسی که با حضور تعداد زیادی از پژوهشگران به ریاست “مئیر الرن” مسؤول پژوهش های جبهه غیر نظامی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و کارشناسان و کارمندان کنونی و سابق بخش انرژی و مسؤولان وزارت خانه های زیرساخت و محیط زیست و شرکت برق نیز در آن حضور دارند، به شکاف های نگران کننده ای اشاره و تأکید دارد این رژیم برای مقابله با تهدید موشک های دقیق و سنگین حزب الله از شمال آمادگی ندارد.
روزنامه عبری زبان “گلوبوس” که صفحاتی از این گزارش را منتشر کرده، به نقل از افسران ارتش و مسؤولان سرویسهای امنیتی نوشت: این موضوع مهم تر از هر موضوع دیگری است، به ویژه که دور آینده درگیری ها با حزب الله هرگز از لحاظ حجم و قدرت مانند دفعات پیش نخواهد بود.
برپایه این گزارش، بخش انرژی رژیم صهیونیستی در جنگ آینده، تنها از ناحیه موشک های بالستیک عظیمی که حزب الله در اختیار دارد تهدید نمی شود، بلکه موشک های کوتاه برد نیز آن را تهدید می کند، چرا که سامانه های ۹ گانه گنبد آهنین تنها می تواند حمایت خود را از پایگاه های حساس ارتش انجام دهد.
این تیم تحقیقاتی اعلام کرد که مهم ترین موضوع در این زمینه بررسی توان رژیم صهیونیستی در بازگرداندن جریان برق و مدت زمانی است که اصلاح خسارت ها یا بازسازی تأسیسات برقی طول می کشد. هیچ معیار مشخصی در مورد مدت زمانی قطع برق اراضی اشغالی مطرح نیست، اما چیزی که مشخص است اینکه آمادگی مناسبی برای تعامل با این موضوع وجود ندارد و سطح آمادگی های کنونی رژیم صهیونیستی برای ترمیم خسارت های ناشی از حملات موشکی با تهدیدات موجود تناسب ندارد.
بنا بر این گزارش شرکت برق رژیم صهیونیستی در حالی خود را آماده مقابله با تهدیدات طبیعی از جمله زلزله کرده که ماهیت این تهدیدها دور از واقعیت و احتمال آن بسیار اندک به نظر می رسد، اما برای تهدیدات موشکی که معقولانه تر و محتمل تر است، هیچ آمادگی کافی وجود ندارد.
رئیس این تیم تحقیقاتی در این زمینه آمادگی های شرکت برق رژیم صهیونیستی را ناکافی دانست، چرا که بر اساس معیارهای مشخص در نزد دولت های غربی تأسیس شده و قدرت مقابله با تهدیدات فوق العاده را ندارد. این در حالی است که موضوع برق در سرزمین های اشغالی از چندین لحاظ متفاوت از مناطق دیگر است، زیرا همان طور که اقتصاد و دیگر بخش های اصلی رژیم صهیونیستی نیز متفاوت است. ادامه زندگی و ارائه خدمات در اراضی اشغالی بدون وجود برق و انرژی حتی برای کوتاه مدت ممکن نیست، چرا که این رژیم مانند جزیره ای در منطقه در انزوا قرار دارد و نمی تواند از اطرافیان برق بگیرد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.