خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هراس صهیونیست‌ها از توان موشکی حزب‌الله

به گزارش ادیان نیوز، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در گزارش تازه خود درباره توان موشکی حزب الله نوشت: اسرائیل به شدت نگران دستیابی حزب‌الله به موشک‌های دریا به دریاست که بنا به گفته روزنامه‌های لبنانی قرار است در هر جنگ جدیدی برای محاصره دریایی علیه اسرائیل به کار گیرد.
در این گزارش به سخنان سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اشاره شده که درباره دستیابی حزب الله به تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله موشک‌های دوربردی سخن گفته که می‌تواند هر نقطه اسرائیل از جمله تاسیسات راهبردی آن را هدف بگیرد.
اسرائیل الیوم ادامه داد: آنگونه که به نظر می‌رسد سخن حزب الله از موشک‌های روسی است که در چارچوب قراردادی تسلیحاتی بین مسکو و دمشق به سوریه منتقل شده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشت: روسیه اخیرا موشک‌های پیشرفته اس ۳۰۰ در اختیار سوریه قرار داده و بعید نیست که این موشک‌ها تحویل حزب‌الله داده شده باشد.
این در حالی است که پیش از این روزنامه جروزالم پست به نقل از منابع نظامی اسرائیل نوشت: بر اساس پیش‌بینی‌های نیروی دریایی اسرائیل، حزب الله در جنگ احتمالی آینده تلاش خواهد کرد تا بنادر اسرائیل را مورد محاصره قرار دهد و در مساحت ۳۰ کیلومتری سواحل اسرائیل، کشتی‌های تجاری را زیر آتش خود بگیرد.
بر اساس اظهارت یک افسر بلندپایه صهیونیست، محاصره دریایی بازتاب‌های منفی وحشتناکی برای این رژیم به بار خواهد آورد و شهرک‌نشینان متوجه نیستند که ۹۹ درصد واردات ما از طریق دریا انجام می‌شود.
روزنامه الاخبار هم در واکنش به گزارش جروزالم پست نوشته بود: ضرورتی ندارد که حزب الله برای محاصره دریایی اسرائیل، کشتی‌های تجاری عازم بنادر اسرائیلی را هدف قرار دهد بلکه کافی است اعلام کند سواحل و بنادر اسرائیل را هدف قرار خواهد داد تا مانع عزیمت کشتی‌های تجاری به بنادر اسرائیلی (از جمله بنادر حیفا و اشدود بزرگترین بنادر صهیونیستی ) گردد.
به نوشته الاخبار، محاصره هوایی اسرائیل به اقرار خود صهیونیست‌ها درست به اندازه محاصره دریایی محتمل است، زیرا مقاومت موشک‌های دقیق و ویرانگری در اختیار دارد که اسرائیل به خوبی از کارآیی آنها آگاه است و می‌توانند هر نقطه‌ای از خاک این رژیم را هدف قرار دهند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.