خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت استفاده از موبایل برای مسلمانان میانمار!

به گزارش ادیان نیوز، دولت میانمار خبرنگاران و رسانه‌هایی را که اخبار جنایات دولت و بودائی‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی را منتشر می‌کنند، مورد تعقیب و پیگرد قرار می‌دهد.
 
خبرگزاری “اراکان” دراین‌باره گزارش داد؛ نیروها‌ی امنیتی میانمار با همکاری گروه بودایی “۹۶۹”، به دو روستای مسلمان‌نشین خیر‌عدن و غدوسرا حمله کرده و ساکنان این روستاها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 
به دنبال حمله به این دو روستا، بیشتر ساکنان این مناطق فرار کردند و در جنگل‌ها و کوه‌ها آواره شده‌اند.
 
دولت میانمار همچنین در تصمیم جدید خود کسانی را که اخبار جنایات علیه اقلیت‌ها در این منطقه را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند، بازداشت می‌کند.
 
گفتنی است دولت این کشور با هدف جلوگیری از انتشار اخبار پاک‌سازی نژادی مسلمانان، داشتن تلفن همراه را برای روهینگیایی‌ها ممنوع اعلام کرده است.
 
دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را میانماری نمی‌داند و آنان را با استفاده از زور و شکنجه مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند. به همین دلیل بسیاری از مسلمانان مجبور به فرار از این کشور می‌شوند.
 
فرار از میانمار سختی‌های بیشتری را برای مسلمانان در پی دارد. غرق شدن در دریا،گرفتار شدن در باندهای قاچاق انسان، بازداشت و زندانی شدن در کشورهای همسایه در شرایط وخیم، بیکاری و فقر و بی‌خانمانی از جمله مشکلات مسلمانان روهینگیایی آواره است.
 
با گذشت بیش از ۲ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.