خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هراس دشمن ازحضور۲۰ میلیونی زائران اربعین

ادیان نیوز: این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به  کلمه العلما در نهج البلاغه و قرآن  اظهارداشتند: خداوند از علما عهد و پیمان گرفته که در برابر ظلم و ظالم ساکت نباشند،  بنابر این  فقها نباید ساکت باشند بایددر مقابل ظالمان حرکت کنند .
ایشان با بیان این که خطبه شقشقیه یکی از خطبه های اعتراضی امیرالمومنین(ع) به وضعیت موجود  جامعه آن زمان بوده است  افزودند: مرحوم صاحب الغدیر ۳۶طریق خطبه شقشقیه را به اثبات رسانده است.
این مرجع تقلید گفتند: امیرالمومنین (ع) می فرمایند، خداوند،  قرآن را مانند آبی قرار داد تا علما، عطش علمی خود را برطرف سازند.
این استاد برجسته حوزه علمیه بیان داشتند: باید طلاب و فضلا، قرآن را با دقت مطالعه کنند، همان گونه که به  کتاب های دیگر اهمیت می دهند باید به قرآن  بیش از بیش اهمیت داده شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند:قرآن بهار قلوب علما می باشد، لذا خیلی باید دقت کرد .
ایشان در ادامه با اشاره به خبرنامه های بی بی سی  افزودند: به اذعان شبکه های بی بی سی ، بیش از ۲۰میلیون زائر حسینی در اربعین گردهم می آیند.
ایشان با بیان این که؛ دنیای غرب از این تجمع احساس یاس می کنند تصریح کردند: شبکه های فارسی زبان و خبرنامه های غربی بیان می کنند تجمع دینی اربعین ۵ برابر حجاج در ایام حج می باشد،و می گویند در دنیا چنین تجمعی نداریم که در یک نقطه ۲۰میلیون انسان جمع شود.
این مرجع تقلید گفتند: این تجمع برای غرب و استکبار بسیار خطرناک است این قدرت ولایت را بیان کرده است.
منبع:حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.