خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قربانی ۶ هزار گاو برای تقرب به خدا! + عکس

به گزارش ادیان نیوز، اینکه چگونه انسان با این همه پیشرفت های علمی در شناختن “خدا” و “خالق هستی” دچار گمراهی است و هنوز همانند برخی مردمان بدوی، مشتی سنگ و چوب و موهومات را می پرستد جای تعجب دارد؛ اما عجیب تر از آن آئین‌های خرافی است که در راستای این توهمات برگزار می شود.
یکی از این مراسمات عجیب و غریب در نپال برگزار می شود؛ مراسم قربانی کردن برای نزدیک شدن به یک توهم، مراسمی برای «نزدیک شدن به الهه قدرت»[!]
مردم نپال که بیش از ۸۰ درصدشان پیرو آیین هندوئیسم هستند، هر پنج سال جشنواره ای را برای نزدیک شدن به “Gadhimai” «الهه قدرت» برگزار می کنند؛ جشنواره ای که شاهد عجیب‎ترین و شاید هم دردآورترین روش نپالی ها برای کشتار بیش از صدهزار گاو برای تقدیم به این الهه است!

قربانی کردن برای تقرب به پروردگار، امری است که در ادیان مختلف وارد شده است و البته با آداب و رسومی خاص همراه می‌باشد.

هندوهای نپالی در این جشنواره خون‌بار گاوها و حتی پرندگان مختلف را در یک میدان جمع و یکجا قربانی می‌کنند.
رئیس کاهنان معبد الهه قدرت می گوید که در نخستین روز بیش از ۶ هزار گاو و ۱۰۰ هزار حیوان دیگر قربانی شدند و روز بعد از این مراسم هم ۱۰۰ هزار حیوان دیگر به همان سرنوشت دچار شده‌اند.

با وجود اعتراض‎ها به برگزاری این مراسم، مسؤولان دولتی می گویند که نمی توانند هندوها را از برگزاری این مراسم منع کنند و به احساسات آنان لطمه بزنند!
نپالی ها برخلاف هم‌کیشان خود در کشور هند که گاو را مقدس می دانند، گاو و دیگر جانوران را برای جلب رضایت الهه های خود قربانی می کنند. 
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.