خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اردوغان: بایدن باید تاریخ مربوط به ارامنه را خوب یاد بگیرد

رئیس جمهور ترکیه، «رجب طیب اردوغان» در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی‌اش گفت که بایدن باید تاریخ مربوط به ارامنه را خوب یاد بگیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی در پایان نشست کابینه دولت در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی‌ خود در رابطه با حوادث ۱۹۱۵ گفت: جناب بایدن باید تاریخ مربوط به ارامنه را خوب یاد بگیرد. اقدام او برای به چالش کشیدن ترکیه بدون کسب اطلاعات واقعی درباره این موضوع قابل بخشش نیست.

اردوغان گفت: به نظر ما ارزشی ندارد که درباره این توضیحات صحبت کنیم، زیرا تمام حرف‌هایش مبتنی بر اطلاعات دروغ و نادرست است.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: موقعی که امپراتوری عثمانی در جریان جنگ جهانی اول برای موجودیت خود مبارزه می‌کرد، ارامنه در آناتولی با تحریک و تجهیز کشورهای خارجی دست به اغتشاش زده و به مردم مسلمان حمله کردند. خاطره‌‌های آن اقدامات ظالمانه باندهای ارامنه هنوز هم در چهار گوشه کشورمان زنده است.

اردوغان افزود: برخلاف ارقام بی‌اساس مطروحه از سوی ارامنه، شمار مسلمانانی که به طور وحشیانه توسط باندهای ارامنه به قتل رسیدند بیشتر از ارمنی‌هایی هستند که در این منطقه جان باخته‌‌اند. البته فارغ از داور و نژاد قتل یک انسان بی‌گناه تراژدی است.

با همین درک، عرض تسلیت و همدردی خود در باره ارامنه عثمانی که در شرایط سخت جان باختند را وظیفه خود دانسته و با افکار عمومی در میان می‌گذاریم.

رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با ادامه جنگ روسیه و اوکراین با اشاره به دیدار امروز خود با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که امروز به ترکیه سفر کرده است گفت که فردا با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این زمینه تماس تلفنی خواهد داشت.

اردوغان همچنین تاکید کرد که مبارزه ترکیه با گروه تروریستی در داخل و خارج از مرزهای ترکیه با احترام به تمامیت ارضی کشورهای همسایه و در چارچوب مفاد منشور سازمان ملل متحد ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که به زودی ارتباط تروریست‌ها با مرزهای جنوبی ترکیه قطع خواهد شد.

منبع آناتولی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.