خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حق الناس با خون گریه کردن زیر قبه امام حسین (ع) هم پاک نمی‌شود

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد با بیان این که گریه و توبه راهکار پاک کردن حق الناس نیست، افزود: اگر کسی تصور می کند با گریه به درگاه الهی و یا سفر پیاده به کربلا می تواند حق الناس را پاک کند در اشتباه است زیرا حق الناس حتی با خون گریه کردن در زیر ایوان طلای امام حسین(ع) هم پاک نمی شود.
وی افزود: تنها چیزی که می تواند حق الناس را از کارنامه اعمال انسان پاک کند جلب رضایت شخصی است که انسان حق او را ضایع کرده است.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گناه مانند یک دست انداز کوچک نیست که انسان با یک توبه ظاهری بتواند اثر آن را پاک کند بلکه در این زمینه خطوات شیطان گام به گام است یعنی ابتدا به انسان می گوید گناه کند پس از آن می گوید توبه خواهی کرد و بعد از آن که ریشه های گناه در انسان عمیق شد انسان دیگر نیازی به توبه نمی بیند و به همین ترتیب انسان با گناه کردن برای همیشه درهای بازگشت را به روی خود می بندد و حتی به انکار آیات الهی می رسد.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که گناه نکردن آسان تر از توبه است، ادامه داد: اگر می خواهیم شرمندگی گناه و سنگینی آن را بر دوش خود احساس نکنیم بهتر است به جای این که هنگام گناه به توبه فکر کنیم به طور کلی از انجام گناه خود داری کنیم.
وی با اشاره به این که انسان باید حق الناس را هر چه که باشد و به هر شخصی که اختصاص داشته باشد پرداخت کند، ادامه داد: حق الناس، حق الناس است و انسان نمی تواند به بهانه این که شخص پول دارد یا پول ندارد از پرداخت حق الناس خود داری کند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان به جای گناه می تواند با خدمت خلق برای خود بهشت عدن و ملاقات حضرت حق را رقم بزند و روزی خود کند، تاکید کرد: خدمت انسان به دیگران و بخشش به نیازمندان زمانی شیرین تر می شود که انسان پیش از این که شخص نیاز خود را به او بگوید به آن شخص کمک کند و در عالم به هر کس که کمک کرد از او بخواهد که در عوض کمک خود از آنها بخواهد آنها هم به دیگران کمک کنند.
حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر این که انسان باید حلقه بخشش را در جهان گسترده کند، یادآور شد: برای انسان تا جایی که ممکن است باید به دیگران بخشش کند زیرا بخشش انسان به دیگران رحمت الهی را در تمامی عالم هستی به دنبال دارد و زندگی را برای انسان در دنیا شیرین کرده و توشه آخرت انسان را پرمی کند و برای آدمی خیر و برکت را به ارمغان می آورد. 
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.