خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رژیم صهیونیستی در سازمان ملل منزوی شد

به گزارش ادیان نیوز، سازمان ملل، از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم ِ اشغالگرِ بلندی های جولان ِ سوریه خواست به قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۴۹۷ مربوط به سال ۱۹۸۱ پایبند باشد. بر اساس این قطعنامه، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و حاکمیت قضایی و اداری خود بر اراضی اشغالی جولان، باطل است و از نظر قوانین بین المللی مشروعیت ندارد.

مجمع عمومی سازمان ملل، صبح دیروز (جمعه) به رای گیری درباره موضوعی پرداخت که تحت عنوان “جولان ِ اشغالی ِ سوریه” مطرح شد.
این موضوع، پیش از این، در کمیسیون مسائل سیاسی ویژه و پایان دادن به استعمار در “کمیته چهارم” در تاریخ ۱۳-۱۱- ۲۰۱۴ مطرح شده بود و رسیدگی به آن به مجمع عمومی سازمان ملل واگذار شد.
این مصوبه، با اکثریت مطلق آرا، شامل ۱۶۲ کشور تصویب شد و تنها رأی مخالف به آن توسط خود رژیم صهیونیستی داده شد.
بر اساس این مصوبه، از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر درخواست شد فورا تصمیم خود را مبنی بر انضمام جولان به اراضی خود پس بگیرد و همه اقدامات و تدابیر قانونی و اداری که تاکنون اتخاذ کرده و از این به بعد اتخاذ خواهد کرد تا هویت جولان ِ اشغالی ِ سوریه و وضع قانونی آن را تغییر دهد، باطل است و به مثابه نقض آشکار قوانین بین المللی و پیمان ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ به شمار می می رود و هیچ ارزش قانونی و حقوقی نخواهد داشت.
در این مصوبه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که از تحمیل شناسنامه اسرائیلی و هویت اسرائیلی بر شهروندان سوری ِ ساکن جولان ِ اشغالی سوریه دست بردارد و اقدامات سرکوبگرانه ای را که ضد این شهروندان اتخاذ می کند متوقف کند.
این مصوبه همچنین رژیم صهیونیستی را به سبب نقض پیمان ژنو درباره حمایت از حقوق غیرنظامیان در زمان جنگ محکوم کرد و از کشورهای عضو سازمان ملل خواست هیچ یک از اقدامات و تدابیری را که رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی جولان اتخاذ کرده است به رسمیت نشناسند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.