خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بوی فتنه‌ای جدید این بار علیه علما به مشام می‌رسد

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: از علائم فتنه بزرگ که در آینده رخ خواهد داد و بسیاری از این علائم با اهداف فتنه ۸۸ مشترک است می‌توان به حفظ ظاهر اسلامی در دین برای مقابله با مرجعیت، مذهب‌ و هیئتی بودن در عین ترویج شعار جدایی دین از سیاست اشاره کرد.
وی یادآور شد:‌ اپوزیسیون حامی فتنه ۷۸، ۸۸ و فتنه آینده از خارج و داخل بر یک تفکر حرکت می‌کند و یکسان هستند و حرف اصلی آنها زدن روحانیت و در نهایت براندازی حاکمیت اسلامی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فتنه ۸۸، ۱۴ هدف عمده داشت، که براندازی حاکمیت و نظام اسلامی، تخریب جایگاه ولایت فقیه در منظر مردم از جمله این اهداف بود، امروز ابتکار عمل به پشتوانه ملت ایران در دست رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه نقش علما و روحانیت در امتداد و استمرار نقش انبیاء الهی است، افزود: دعوت مردم به سوی خداوند به منزله مبارزه با طاغوت زمان و ظالمین جامعه است و ‌فراخواندن مردم به کرامت و انسانیت یعنی مبارزه با جهل و جهالت است.
سالک تاکید کرد: دعوت امام راحل و ارائه مکتب اسلامی مبتنی بر انقلاب اسلامی نیز تماماً‌ بر‌اساس دعوت بشریت به سوی خداوند متعال است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به طلاب و روحانیت با بیان اینکه گسترش فرهنگ غنی اسلام بدون خرافه در سطح جهانی نخستین روحانیون و طلاب زمانه است، یادآور شد:‌ از دیگر رسالت‌های حوزه‌های علمیه گام نهادن در راه تقویت قدرت کفرستیزی و ظالم‌ستیزی در جهان است‌ و تربیت و پرورش نیرو، نخبه، ‌متخصص و متعهد دینی و مذهبی از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه است.
سالک در ادامه با اشاره به برخی از شاخصه‌های روحانیت و طلاب ، تصریح کرد: مدافع حقوق مردم بودن و همراه با مستضعفین جامعه از دیگر خصوصیات بارز روحانیت و علما در طول تاریخ بوده و پیوند مستحکم مردم و روحانیت و بالعکس از نقاط بارز و شاخصه حاکمیت اسلامی است.
وی با بیان اینکه از علائم فتنه بزرگتری که در راه است می‌توان به بدبین کردن چهره علما در چشم مردم اشاره کرد، گفت: کوبیدن روحانیت و مرجعیت شیعه و تخریب علمای جامعه از نخستین اهداف استکبار و دشمن است.
منبع: قدس آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.