خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اولویت من خلع قدرت از نتانیاهوست

به گزارش ادیان نیوز، «زیپی لیونی» برای بر عهده گرفتن پست نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد با این حال، اولویت خود را خلع قدرت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، لیونی که شنبه شب با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کرد، اخبار مربوط به مذاکرات خود با «آیزاک هرتزوگ» رئیس حزب مخالف «کارگر» درباره حضور مشترک در انتخابات بعدی را تایید و پیش‌بینی کرد در نهایت آنها درباره فهرستی مشترک به توافق برسند.
او تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باید از قدرت کنار گذاشته شود. من قبل و از بعد از انتخابات تلاش می‌کنم تا نتانیاهو نخست وزیر نباشد. ترکیب نتانیاهو و «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد و رهبر حزب «بیت یهودی»، خطرناک است. من می‌خواهم فردی با مواضع من نخست وزیر شود. من کاندیدای نخست وزیری هستم و آماده‌ام نخست وزیر شوم، اما این اولویت من نیست. مسئله این است که چگونه می‌توان رای بیشتری برای جایگزین کردن نتانیاهو جمع کرد. فهرستی مشترک تهیه خواهد شد چراکه این کار ضروری است زیرا ائتلاف، بهتر از فعالیت جداگانه نتیجه می‌دهد».
رهبر حزب «هاتنوعا» ادامه داد: «این امید وجود دارد که بتوانیم نتانیاهو را با فرد دیگری جایگزین کنیم. معیار این است که با یکدیگر فعالیت کردن بهتر از فعالیت تنها نتیجه می‌دهد».
لیونی قبلا عضو حزب لیکود بود، بعد به حزب «کادیما» رفت و در نهایت حزب «هاتنوعا» را تاسیس کرد. زمانی که از او درباره حضورش در احزاب مختلف، طی سال‌های اخیر سئوال شد، گفت: «من هرگز تغییر نکردم. از لیکود به خاطر اختلافات داخلی و افراط‌گرایی‌هایش خسته شده بودم».
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.