خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار مخفیانه احمد شهید با اعضای جیش‌ العدل

به گزارش ادیان نیوز،‌ “احمد شهید” از زمان انتصاب به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران، مبنای بسیاری از گزارش‌های خود را اظهارات چهره‌های اپوزسیون، ضدانقلاب، کمونیست، لیبرال، سلطنت‌طلب، گروه‌های ترویستی همچون سازمان منافقین، جندالشیطان، جیش‌العدل و گروه‌های تجزیه‌طلب قرار داده است.
در همین حال بخشی از توجه ویژه گزارش‌های حقوق بشری احمد شهید به حقوق گروه‌های مذهبی و قومی در استان‌های سنی‌نشین کشورمان اختصاص دارد. وی در تمامی گزارش‌های رسمی حقوق بشری خود از تبعیض، عدم آزادی بیان و مذهبی گروه‌های قومی و اهل سنت در ایران سخن می‌گوید.
احمد شهید برای تهیه گزارش‌های خود درباره اهل سنت و اقوام سنی کشورمان، منبع اصلی خود را گروه‌های اپوزسیون مرتبط با گروه‌های تروریستی همچون جیش‌العدل و در گذشته گروهک عبدالمالک با سرویس‌های اطلاعاتی غربی قرار داده است.
در همین راستا احمد شهید اخیرا دیدار با اعضای یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب حامی گروه‌های ترویستی همچون جیش‌العدل و جندالشیطان در سوئد داشته است. احمد شهید در این دیدار به بی‌اعتنایی و عدم جدی گرفتن گزارش‌های وی توسط ایران اشاره و آن را یکی از اصلی‌ترین مشکلات خود بیان می‌کند و درباره پاسخگو کردن ایران از آنها کمک می‌خواهد.
در این جلسه، اعضای این گروه تجزیه‌طلب و حامی گروه‌های ترویستی جدیدترین گزارش‌هایی را که مدعی نقض حقوق بشر در جنوب شرق هستند به احمد شهید تحویل می‌دهند.
این افراد مدافع گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در این جلسه به احمد شهید تأکید می‌کنند که در محیط داخلی ایران باید فضای سیاسی و رسانه‌ای “حقوق شهروندی” را پررنگ کرد تا جمهوری اسلامی بدین ترتیب تحت فشار برای پاسخگویی قرار بگیرد.
این دیدار، با نظارت تعدادی از افسران دستگاه جاسوسی سوئد (سپو) در یکی از اتاق‌های پارلمان این کشور و با حضور مؤثر “ن . ب” یکی از چهره های تجزیه‌طلب و حامی استقلال بلوچستان ایران و به عنوان بخشی از مجموعه طرح بزرگ آمریکایی‌ها برای تجزیه ایران برگزار شد.
“ن . ب” همان فردی است که ترتیب ملاقات عبدالمالک را در کشور مراکش با نمایندگان ناتو (نمایندگان کشورهای همچون انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا) در یکی از هتل‌های این کشور را می‌دهد و به‌نوعی رابط اولیه عبدالمالک با ناتو می‌شود.
این ملاقات در یکی از هتل‌های کازابلانکا با حضور شش نفر از نمایندگان ناتو برگزار می‌شود و سنگ بنای تصمیم‌گیری در باره مبانی کارهای تروریستی در جنوب شرق می‌گردد.
در این ملاقات در کنار تحویل مبلغ قابل توجهی پول و دادن تلفن‌های ماهواره‌ای به گروهک جندالشیطان که قابل ردیابی و شنود نباشد به عبدالمالک تفهیم می‌شود که باید در بیانیه‌های خود، از ایران و بلوچستانی سخن بگوید که شامل ویژگی‌هایی باشد که نمایدگان ناتو تعیین می‌کنند.
همچنین در این دیدار و دیدارهای بعدی، قرار می‌شود که “ن . ب” به صورت ویژه عبدالمالک را با دیگر گروه‌های اپوزسیون ایرانی متصل کرده و گروه عبدالمالک را به عضوی هماهنگ و تکمیل‌کننده کارویژه‌های مشترک گروه‌های مختلف اپوزسیون ایرانی تبدیل کند.
“ن . ب” بعدها عبدالمالک را ترغیب به تبدیل‌شدن به بخشی از جریان فتنه می‌کند و عبدالمالک نیز پس از حوادث عاسورای ۸۸ رسماً حمایت همه‌جانبه خود و گروهک متبوعش را از جنبش سبز علنی می‌کند.
“ن . ب” همچنین یکی از رابطان خارج از کشور گروه‌های تروریستی جنوب شرق با سرویس‌های اطلاعاتی در اروپا می‌شود و هم‌اکنون نیز یکی از رابطان فعال جیش‌العدل با سرویس‌های اطلاعاتی غربی است.
 همچنین جزئیات بیشتری از تماس‌های اخیر تروریست‌های جدایی‌طلب در جنوب شرق کشورمان با سرویس‌های غربی در اختیار دارد که در وقت مقتضی، منتشر خواهد کرد.
منبع: مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.