خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ناگفته هایی از پرونده پالم در محصولات لبنیات

 به گزارش ادیان نیوز، دکتر رسول دیناروند با حضور در برنامه تلویزیونی “مصیر” که شب گذشته از شبکه اول سیما روی آنتن رفت، در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا اسامی شرکت های لبنی متخلف در پرونده روغن پالم اعلام نشد، گفت: ما چنین اختیاری نداریم که اسامی را منتشر کنیم. بلکه ، ما اسامی را به دستگاه های مسئول و قوه قضائیه اعلام کرده ایم و اگر صلاح باشد، اعلام می شود.
وی در ادامه به تشریح روند پرونده روغن پالم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر صدها شرکت لبنی در کشور فعالیت می کنند که تعداد اندک شماری از آنها تخلف می کنند. وظیفه ما به عنوان دستگاه نظارتی، بازرسی و کنترل و برخورد با تخلفات است.
دیناروند با اعلام اینکه در موضوع روغن پالم برخی شرکت های لبنی سوءاستفاده کرده اند، گفت: به دنبال این موضوع بود که در مدت یک ماه بیش از ۸۰۰ واحد لبنی مورد بازرسی قرار گرفته و از محصولات و فرآورده های آنها نمونه برداری شد.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بر همین اساس، ۳۱ شرکت متخلف شناسایی شدند و در ادامه نیز، تعداد این شرکت های لبنی به ۵۰ شرکت رسید که خط تولید آن فرآورده متوقف گردید.
رئیس سازمان غذا و دارو به شیوه های برخورد با شرکت های لبنی متخلف اشاره کرد و افزود: شرکت هایی که در موضوع روغن پالم دچار تخلف شده بودند، پروانه ساخت آن محصول آنها تعلیق و به دستگاه قضائی معرفی شدند که متناسب با شدت تخلف، برخورد قانونی می شود.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.