خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توصیه آیت‌الله بهجت برای جاماندگان اربعین

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه کن(غرب تهران)، اربعین امسال را مانوری فرهنگی، اجتماعی و عبادی، سیاسی خواند و گفت: حضور سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) در نجف اشرف و کربلای معلی یک حرکت ماندگار و یک رفتار برآمده از بصیرت سیاسی و البته زمان شناسی شیعیان است.
وی با بیان اینکه البته در تمام سال‌ها دیده شده که غیر از شیعیان نیز در پیاده روی اربعین شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: برنامه اربعین امام حسین (ع) که به یک فرهنگ تبدیل شده می‌بایست در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که افراد جا مانده از قافله زوار سرور و سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل العباس (ع) چگونه در ثواب این زیارت شریک شوند؟، اظهار داشت: استاد ما، حضرت آیت‌الله بهجت رحمت‌الله علیه هر سال سر راه مشهد به زیارت حضرت عبدالعظیم می‌رفتند و همیشه زیارت ایشان را به دیگران و خصوصاً ساکنان شهر تهران و اطراف توصیه می‌کردند و می‌فرمودند که زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) تشبیه به زیارت امام حسین علیه السلام شده است.
امام جمعه کن(غرب تهران) ادامه داد: از امام هادی علیه السلام داریم که می‌فرمایند: أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام «بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده باشد».
این عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بنابراین آن دسته از افرادی که از زیارت ارباب جا مانده‌اند خود را به بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) برسانند و در پناه این مرد شریف و صاحب مقام قرار گیرند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.