خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گلایه تکان‌دهنده رهبر معظم انقلاب

به گزارش ادیان نیوز، یادداشت رهبر معظم انقلاب در حاشیه نامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گلایه‌مندی از نحوه عمل در مبارزه با فساد و به تعبیری دیگر، بی‌عملی در این مسیر به اندازه فرمان هشت ماده‌ای ایشان در سال ۸۰ اهمیت دارد.
چرا با گذشت این همه سال با وجود مشخص‌بودن نقشه راه و وجود قوانین و دستگاه‌های متعدد نظارتی، بازرسی، قضایی و… رهبر انقلاب باید این‌چنین نارضایتی خود را از بی‌سرانجامی مبارزه با فساد اظهار نمایند و از مسئولان بخواهند به جای سمینار و همایش (درباره مفاهیمی روشن) به عمل و قاطعیت در این میدان رو بیاورند و ریشه‌های فساد را بخشکانند و بدانند تسامح در مبارزه با فساد، همدستی با فاسدان و مفسدان بوده و اعتماد مردم به مسئولان در گرو مبارزه قاطع و مستمر با این پدیده شوم است. امروز کسی در ضرورت وجود دست‌های پاک در مبارزه با فساد تردید ندارد، آنچه محل تردید است وجود اراده و عزم و گسترش سیستم‌های نظارت و پیشگیری است. باید پاسخ در خوری برای این پرسش دادستان محترم کشور یافت که چگونه می‌شود طی چند سال در دو شعبه بانکی تخلفی در جریان باشد و هیچ یک از بخش‌های مدیریتی، نظارتی، حراستی و فرادستی بانک متوجه این گردش‌ها و تخلفاتی که از آن به غلط به عنوان سوءاستفاده ۱۲ هزار میلیاردی یاد می‌شود، نشوند؟
رهبر معظم انقلاب بارها بر نکاتی پای فشرده‌اند که اگر نصب‌العین مسئولان قرار می‌گرفت و راهکارهای اجرایی و عملیاتی آن فراهم می‌شد امروز باید به جای شعار «پیش به سوی کشوری بدون فساد» با افتخار شعار «کشور بدون فساد» را بر پیشانی همایش‌هایمان نصب می‌کردیم و جشن می‌گرفتیم.
بازنگری در قوانینی که خود موجبات فساد را فراهم می‌آورد، بویژه قوانین سختگیرانه، پیچیده و متناقضی که تنها مسیر رسیدن شهروندان به اهدافشان را زیرمیزی یا رومیزی تعیین می‌کند، پرهیز از بزرگنمایی خطاهای کوچک و چشم بستن بر تخلفات بزرگ، اطلاع‌رسانی صحیح و پرهیز از تشویش اذهان عمومی و ناامن جلوه دادن فضای کسب و کار و تلاش اقتصادی از جمله نکاتی است که می‌تواند موفقیت در این مسیر را سهل‌تر کند.
خطاب این نوشتار همه دستگاه‌های مسئول در کشور و بویژه قوای سه‌گانه است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده‌ای خود سران قوا را مورد خطاب قرار داده‌اند و سهم هر کدام در این مبارزه را تعیین کرده‌اند.
امروز نیز اگر به دنبال نسخه‌ای شفابخش هستیم، بدانیم جز در سایه عمل، قاطعیت، اقدامات پیشگیرانه و مجازات‌های بازدارنده‌ای که با سرعت و دقت اعمال شود مبارزه ریشه‌ای با فساد ممکن نخواهد بود.
منبع: روزنامه جام جم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.