خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطرات فساد مجازی در جامعه تبیین شود

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه (س) با تبیین انواع فساد تصریح کرد: فساد سیاسی، فساد احتماعی، فساد مجازی و فساد اخلاقی از انواع فساد است که روی زمین مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خویش بر ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی و اداری تاکید دارند، متذکر شد: فساد به معنی خروج از اعتدال است و در صورتی که بدن از حالت طبیعی و تعادل خود خارج شود منجر به فساد خواهد شد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: برخی افراد مقابل انبیا استکبار کردند که فساد رخ داد و اگر در مقابل انبیا استکبار صورت نمی‌گرفت، فساد رخ نمی‌داد.
وی اضافه کرد: خداوند اسراف‌کنندگان را مفسدان زمین معرفی می‌کند و این تمثیل قرآن است که اسرافکاران منابع را هدر می‌دهند و موجب از بین رفتن سرمایه می‌شوند.
مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که روی زمین طغیان می‌کنند، فساد اعتقادی و رفتاری دارند و خداوند مصداق این فساد را فرعون و فرعونیان می‌داند.
وی از دیگر موارد فساد را از دیدگاه قرآن اسراف، ظلم و تبعیت نکردن از انبیاء الهی دانست و گفت: خودکم‌بینی ریشه در درون انسان دارد و تکبر نیز از مصداق‌های فساد است.
رفیعی با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد باید روشی را پیش گرفت که موثر باشد، تصریح کرد: آگاهی دادن و اعطای بینش یکی از راه‌های پیشگیری از فساد است.
وی با تاکید بر اینکه باید مردم نسبت به آثار مال حرام در زندگی و ندادن خمس آگاه باشند، متذکر شد: اگر مردم آگاه باشند هرگز چنین اقداماتی را انجام نمی‌دهند و فساد رخ نمی‌دهد.
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) تصریح کرد: دنیا محل عبور است و اگر کسی می‌خواهد مشمول لطف خدا شود، باید دین خود را بشناسد.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید دین اجبار نیست و راه رشد و تعالی را برای مردم روشن کرده است و ائمه اطهار (ع) نیز بر سبک نشمردن دین تاکید داشتند.
رفیعی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به درک و شناخت از دین گفت: بیش از ۷ هزار مرتبه در قرآن بر فقه، عقل، تدبیر و تدبر سخن به میان آورده است که ضرورت درک صحیح را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه آیات قرآن دو وجه عمومی و خصوصی دارد تصریح کرد: باید دقت شود که ظاهر آیات قرآن برای عموم است و اشارات آن برای خواص است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه برای درک مفاهیم درست قرآن باید به تفاسیر قرآن مراجعه کرد، متذکر شد: در دوران معاویه تفسیر قرآن ممنوع و حکم شده بود تفسیر قرآن باید توسط علمای شامی صورت بگیرد به همین دلیل شاهد تفاسیر انحرافی هستیم که ولایت را به گونه دیگری تعبیر می‌کند و از اهل بیت (ع) دور شده است.
رفیعی در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به فساد مجازی گفت: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در فضای مجازی که اکنون به آسانی قابل دسترس است، به فساد نیفتند و در این راستا ضروری است خطرات ناشی از فساد مجازی در جامعه تبیین شود.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.