خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور سردار سلیمانی در عراق نقض تحریم ها است!

به گزارش ادیان نیوز، در گزارش هفت صفحه ای کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد درباره ایران که نسخه ای از آن نیز روز دوشنبه در اختیار رویترز قرار گرفت ادعا شده است: از سلیمانی در موقعیت های مختلف عکس و فیلم ویدئویی گرفته شده است و این تصاویر نشان می دهد او ظاهرا در عراق حضور دارد.
رویترز مدعی شد: کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد: یکی از عکس های گرفته شده ظاهرا سلیمانی را پس از آنکه شهر آمرلی از داعش بازپس گرفته شد، نزدیک این شهر در شمال عراق نشان می دهد.
دیپلمات ها در دفتر نمایندگی عراق در سازمان ملل متحد تاکنون از درخواست ها برای اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند.
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدار انقلاب اسلامی ایران براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۷ با ممنوعیت سفر بین المللی و مسدود شدن دارایی ها روبرو بوده است.
رویترز افزود: یک سرتیپ ایرانی ماه سپتامبر اعلام کرد سلیمانی در کشور همسایه غربی ایران است و در جنگ علیه گروه داعش نقشی مهم ایفا می‌کند.
در گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد همچنین اعلام شده است این کمیته هیچ گزارشی در مورد نقض تحریم‌‌های هسته‌‌ای علیه ایران از پایان ماه مارس تاکنون دریافت نکرده است.
ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ماه گذشته موافقت کردند مذاکرات درباره دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای طولانی مدت را به منظور پایان دادن به مناقشه موجود برسر برنامه هسته ای تهران تا پایان ژوئن سال ۲۰۱۵ تمدید کردند.
ایران ادعاهای غرب را در مورد تلاش این کشور برای دستیابی به توانایی ساخت تسلیحات هسته ای رد می کند و تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.