خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پا به پای کاروان عاشقی(۱) + فیلم

ادیان نیوز: تا آنجا که پیغمبر اسلام برای زوار سیدالشهداء(ع) پیامی داده اند که از زبان امام صادق روایت شده است:کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن علی(ع) باشد؛اگر پیاده رود خداوند منان به هر قدمی که برمی دارد.تا زمانی که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف حق تبارک و تعالی او را از رستگاران قرار دهد.تا وقتی که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام اورا از فائزین محسوب می فرماید.تا زمانی که اراده مراجعت نماید.دراین وقت فرشته ای نزد او آمده و می گوید:رسول خدا به تو سلام می رساند و به تو می فرماید:از ابتدا عمل را شروع کن.تمام گناهان گذشته ات آمرزیده شد.(کامل الزیارات ص ۱۳۲)
تاریخچه پیاده روی میلیونی اربعین که بزرگترین اجتماع ضد اشغال‏گری تاریخ عراق در کربلا پس از سقوط صدام به شمار می آید،دو هفته پس از سقوط حزب بعث، هم زمان با اربعین حسینی، شهر مقدس کربلا به عرصه ابراز عشق به اسلام و اهل‏بیت(ع) و انزجار از اشغال‏گران تبدیل گردید. در این اجتماع عظیم، که در ۲۳ آوریل ۲۰۰۳ میلادی برگزار شد، عاشقان اباعبداللَّه الحسین(ع) که جمعیت آنها در حدود پنج الی شش میلیون نفر برآورد شد، بار دیگر قدرت اسلام و اهل‏بیت(ع) را به رخ جهانیان کشیدند. این حرکت مردمی، باعث نگرانی اشغال‏گران و متجاوزان امریکایی و انگلیسی شد. از این رو با ادوات نظامی خود، در اطراف کربلا مستقر شدند و خود را برای مقابله با هرگونه واقعه غیرمنتظره‏ای آماده کردند. با این حال، این اعتراضات مردمی، همچنان ادامه یافت.
پیاده روی میلیونی اربعین زمینه سازی ظهور
پیاده روی میلیونی اربعین که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که یکی از تحولات عمیق در بین شیعیان است می تواند یکی از علامات قریب الوقع ظهور باشد. با توجه به اینکه برای این حرکت عظیم کار تبلیغاتی چندانی صورت نگرفته، چگونه ممکن است در این دوره از زمان که تمامی کفر با تبلیغات گسترده برای محو کردن تاریخ اسلام و عاشورا فعالیت میکند این خیل عظیم در یکجا گرد هم آیند؟از ایران و عراق نه بلکه از سرتاسر دنیا در پیاده روی اربعین شرکت میکنند.آری تنها خداست که قلوب مومنین را با هم گره میزند و چه بسا همین پیاده روی زمینه ساز اتحاد و همدلی برای فرج منتقم خون حسین(ع) باشد. چون وقتی شعار امام زمان یاثارالله است یعنی حضرت سربازانش را از میان عزاداران امام حسین (ع) پیدا میکند کما اینکه طبق روایات ایشان پس از ظهور با ندای «یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا» جهانیان را فرا میخوانند.لذا این پیاده روی اربعین تمرینی برای لبیک به ندای مهدی(عج) است که همگان درآن روز با پای پیاده به سوی او و میعادگاه میرویم.
پبام این حرکت چنین است:اگر نبودیم (امام حسین (ع) را کمک کنیم،اما با حضرت زینب(س) همراه می شویم و پیام عاشورا را به همه عالم می رسانیم.پیاده روی اربعین کاری زینبی است.عاشقان ثارالله در پیاده روی اربعین مسیری ۸۰ کیلومتری را از نجف تا کربلا می پیمایند تا شاید در این مسیر با کاروان غمدیده حسین(ع) و بلکه با زینب کبری (س) هم قدم شوند.

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”farhangnews.ir/sites/default/files/content/videos/story/91-10/13/piaderavi%201.flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1418220482327”);

منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.