خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ ایران به فضاسازی‌ منافقین در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز،‌ بدنبال درج مقالاتی از سوی منافقین طی چند ماه گذشته در نشریه «هیل» که با هدف اثرگذاری بر افکار نمایندگان کنگره آمریکا صورت می‌گیرد، نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد با هدف خنثی سازی این اقدامات منافقین در شرایط حساس کنونی مطلب ذیل را تهیه کرد و با پیگیری بخش مطبوعاتی نمایندگی امروز موفق به درج آن در نشریه مذکور شد. مطلب منتشره بشرح ذیل می‌باشد:
طی دو سال گذشته مقالاتی توسط اعضای گروه تروریستی مجاهدین خلق و یا منسوبین به آنها و در راستای خدمت به اهداف این گروه در سایت خبری کنگره آمریکا منتشر شده است. این گروه که تحت عناوین و القاب دیگری همچون PMOI و یا NCRI خود را معرفی کرده است، تاکنون توانسته در قالب عناوین پوششی متعدد و همچنین فعالیت‌های نمایشی در آمریکا فعالیت کرده و با فریبکاری اینطور وانمود کند که نماینده مورد اعتماد شبکه بزرگتری است در حالیکه وزارت امور خارجه آمریکا رسماً آنها را اعضای «سازمان تروریستی خارجی» معرفی کرده است.
مقالات چندی که تاکنون از این گروه در سایت کنگره آمریکا منتشر شده، حاوی جعلیات و دروغ بافی‌های متعددی است که اشاره به همه آنها در این نوشته امکان پذیر نیست لیکن این مطالب با هدف خدشه دار کردن وجهه ایران و ضربه زدن به تلاشهای جاری بین ایران و کشورهای ۱+۵ برای رسیدن به توافق پیرامون موضوع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. چشم انداز حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز مساله هسته‌ای ایران باعث سرخوردگی گروهکی شده که ادامه فضای درگیری در موضوع هسته‌ای، امکان سواستفاده از این شرایط را برای مطرح ساختن خود، آن هم در بی اطلاعی کامل مخاطبان شما از پیشینه این گروه فراهم آورده است.
همچنین در این مطالب بی اساس سعی شده این احساس در مخاطب ایجاد شود که این گروه در داخل ایران از محبوبیتی برخوردار است؛ در حالیکه این امر واقعیت نداشته و حتی وزارت امور خارجه آمریکا از آنها به عنوان «فرقه‌ای سرکوبگر و مورد تنفر اکثر ایرانی‌ها و عراقی‌ها» یاد کرده است.
اسناد مربوط به سابقه این گروه در انجام اقدامات تروریستی ظرف چند دهه گذشته نزد نهادهای دولتی از جمله وزارت امور خارجه آمریکا و نشریات مختلف سراسر دنیا وجود دارد که از جمله می‌توان به هم پیمانی آنها با صدام حسین در جنگ علیه ایران و در خلال کاربرد سلاح شیمیایی توسط دیکتاتور سابق عراق علیه ایرانی‌ها و کردها اشاره کرد.
این گروه سپس توانستند در نقش نیروهای شبه نظامی شخصی صدام در سرکوب کردهای عراق در اوایل سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی ایفای نقش کنند.
در همین خصوص مقاله‌ای اخیراً در تشریح ماهیت این گروه در روزنامه واشنگتن تایمز منتشر شد و کارشناسانی که در خصوص فعالیت و انگیزه‌های این گروه مورد سوال واقع شده بودند، حاضر نشدند با ذکر نام در این باره مطلبی بیان کنند.
یکی از این کارشناسان در این ارتباط این چنین گفته است که «اظهار نظر آشکار علیه شورای عالی مقاومت ایران (منافقین) امکان پذیر نیست زیرا این کار تهدید مرگ از جانب اعضای آن گروه را در پی خواهد داشت».
همچنین گروههای حقوق بشری نیز اقدامات مستبدانه و فرقه گونه این گروه از جمله انجام طلاق‌های اجباری اعضا را که در راستای تمرکز بیشتر بر اهداف تروریستی این گروه صورت گرفته، مورد اشاره قرار داده اند.
این گروه اخیراً توانسته پس از صرف میلیون‌ها دلار از فهرست گروههای تروریستی آمریکا خارج شود که موسسه رند آن را «فعالیت‌های فرقه‌ای» و «عضوگیری فریبکارانه» خوانده است، تلاشی که هم اکنون نیز این افراد در کنگره آمریکا انجام می‌دهند.
گرچه مقالات منتشر شده در نشریه کنگره لزوماً منعکس کننده دیدگاههای گردانندگان این رسانه نیست، لیکن پرسش فعلی اینست که چرا تریبون خبری کنگره آمریکا باید بطور مکرر در اختیار فرقه‌ای تروریستی قرار گیرد.
به هر حال حتی این تصور که گروه ممکن است بتواند نقشی در آینده ایران داشته و یا بر اتخاذ هرگونه سیاست آتی ایالات متحده آمریکا در تعامل با جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد، از نظر مردم ایران، خانواده‌ها و قربانیان جنایات این گروه بسیار توهین آمیز است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.