خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخورد قانونی با اهانت کنندگان به شهدا

به گزارش ادیان نیوز، حسین نوش آبادی در خصوص توهین های اخیر به شهدا و خانواده آنها و انتشار آن در شبکه های اجتماعی گفت: این حرکت یک حرکت خلاف اخلاق، قانون و هنجارهای اجتماعی است. کسانی که نسبت به یکی از شریف ترین و عزیزترین سرمایه های  معنوی این کشور که شهدا و خانواده های محترم آنها هستند بخواهند کمترین بی احترامی را داشته باشند و در قالب رفتارهای هنجارشکن و غیر اخلاقی آنها را موردتمسخر قرار بدهند، بدترین نوع رفتارهای ضد اجتماعی و ضد فرهنگی را انتخاب کرده اند و این حرکت ها در نوع خود محکوم و مترود هستند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما باید به شهدا و خانواده های محترمشان که بخش بسیار مهمی از استقلال، آزادی و امنیت کشورمان بخاطر وجود آنها بوده و هست و راه اعتلای اسلام را فراهم آورده اند احترام گذاشته و نگذاریم شان و منزلت آنها دست آویز رفتارهای غیر اخلاقی عده ای بی تعهد شود.
وی تصریح کرد: ما در حوزه فعالیت های نظارتی خودمان قطعا با این گونه رفتارهایی که خلاف شئونات اسلامی و اخلاقی است برخورد میکنیم و اگر مبدا و نوع پایگاه های آنها و منبع تغذیه این فعالیت ها مشخص شود، قطعا بخاطر جرمی که مرتکب شده اند تحت پیگرد قرار میگیرند و در کمیته رسیدگی به مصادیق مجرمانه فضای مجازی با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
نوش آبادی در ادامه گفت: ما باید تلاش کنیم تا جامعه را به سمت وفاق، همبستگی و وحدت پیش ببریم و اجازه ندهیم با چنین حرکاتی که خلاف وحدت و اخلاق است اهداف دشمنان تحقق یابد و بنظر نمی رسد که ملت شریف ایران از این اقدامات حمایت و آن را تایید کنند.گاها بعضی افراد از روی ناآگاهی این مطالب را در شبکه های اجتماعی دست به دست میکنند.
وی در توصیه ای خطاب به افرادی که به انتشار این پیام ها می پردازند اظهار داشت: اگر کسانی به دید طنز به این موضوعات نگاه میکنند باید بدانند که بدترین نوع طنز این است که انسان بخواهد روح و دست مایه طنز خویش را اصول فرهنگی یک ملت و جامعه و بزرگترین سرمایه های دینی و ملی کشوری قرار دهد و بخواهد با ارزش های نظام که همان شهدا و خانواده های محترمشان هستند، بازی کند.
معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص راهکارهای فرهنگی مقابله با این دست مطالب اظهار داشت: ملت ما ملتی متعهد، هوشمند، علاقه مند به انقلاب و ارزش های اسلامی ایرانی است و حتما این نوع تحرکات مورد اقبال مردم قرار نمیگیرد. مردم ما آنقدر شریف و ارزشی هستند که نه تنها به این حرکات دور از فرهنگ اهمیت نخواهند داد بلکه وقتی چنین مطالبی را می بینند و می شنوند حتما در قلبشان یک احساس تنفر نسبت به کسانی که تولید کننده چنین مطالبی هستند بوجود خواهد آمد و من فکر میکنم خود مردم بهترین افرادی هستند که میتوانند پاسخ چنین رفتارهایی را بدهند. عده اندکی هم که به این مسائل دامن میزنند یا معاند و دشمنان ارزشهای کشور و انقلاب هستند و یا از روی جهالت و بی اطلاعی این کار را انجام میدهند.  
حسین نوش آبادی در پایان گفت: ضمن محکوم کردن این نوع رفتارهای غیراخلاقی، امیدوارم مردم جامعه ما آنقدر به رشد، بالندگی، خودآگاهی و خودباوری برسند که این نوع حرف ها و حرکات را تردکنند و ملعبه ای برای تفریحات و اوقات فراغت خودشان قرار ندهند .
منبع:شریان نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.