خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری دومین سالگرد مرحوم‌ حاج آقا مجتبی تهرانی

به گزارش ادیان نیوز، ایام ماه صفر و اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برای مردم تهران یادآور رجعت غمبار فقیه عالی قدر و مجتهد اخلاقی شهر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) می باشد.
دو سال از شور حضور مردم شهر در تشییع به یادماندنی این «عالم عامل ربانی» می گذرد. شکوهی که در وداع با حاج آقا مجتبی (ره) در اذهان دوستداران ایشان به خاطر مانده یاد آور کلام دلنشینش بود که : « اگر کسی چشم به دنیا نداشته باشد، دل‌‌های مردم به او جلب می‌‌شود.» بعد او دیگر نور «مدرسه نور» فروغ سابق را نداشت.
گر چه ندای «یا ایها العزیز» اش همواره از گوش جان در مسجد جامع بازار شنیده می شود، اما فقدانش برای ره جویان معارف الهی روز به روز بیشتر رخ می نمایاند. چنان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «ضایعه ای برای حوزه علمیه، روحانیت و جامعه مذهبی تهران» برای همیشه پدیدار گردید. اکنون ماییم و غم فراقی که کهنه نخواهد شد. فراق استادی که شهرت گریزی و پرده نشینی اش، ما را از درک گوهر وجودی این «چراغ هدایت» محروم ساخت.
در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مصادف با دومین سالگرد رحلت مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی (ره)، مراسمی از طرف بیت معظم له به شرح زیر برگزار می گردد:
زمان: پنج شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۹ صبح الی ۱۱
مکان: برادران : خیابان ۱۵ خرداد- بازار آهنگران – مسجد جامع .
خواهران : خیابان بهارستان – خیابان قائن- پلاک ۴۳ دفتر حفظ و نشر آثار معظم له .
حضور حضرات علماء، فضلاء، طلاب و عموم مردم شریف، موجب ارج نهادن به مقام شامخ علم و عالم و روحانیت می باشد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.