خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراف ساسان توسلی به وجود اختلافات گسترده در اردوگاه صلیبی

به گزارش ادیان نیوز، در برنامه تلویزیونی”قدم های اساسی برای رشد روحانی” که  بیشتر بر اساس مباحث روان شناسی و کنترل ذهن مخاطب استوار است، ساسان توسلی، محورهایی از یک کتاب انگلیسی را مرور میکرد که به اذعان وی و دیگر واعظین شبکه های ماهواره ای مسیحی، سران فرقه مسیحیت صهیونیستی، فاصله آشکاری با این آموزه ها دارند.
وی ضمن اقرار به وجود چشم و هم چشمی، حسادت، دشمنی و اختلاف بین مسیحیان ایرانی، از نبود بخشش و گذشت، و وجود رقابت شدید بین کشیشان ایرانی، به شدت انتقاد کرد و با حمله به گزاره” با محبت فرد را نمک گیرکردن” که بسیار مورد استفاده مبلغین مسیحی برای به دام انداختن افراد ساده لوح، قرار می گیرد، گفت، این شعار درستی نیست.
این کشیش خودخوانده در ادامه، با اشاره به اینکه در بعضی موارد، خادمین کلیساهای واقع در یک منطقه کوچک، همدیگر را تحمل نمی کنند، تلویحا به رقابت های تخریبی بین این افراد، اعتراف و ضمن انتقاد از عملگرا نبودن کشیشان کلیساها، آنها را افرادی معرفی کرد که فقط روی منبر حرف می­زنند، در حالی که به جای آن، باید در عمل، نسبت به هم محبت داشته باشند.
رقابت و چشم و هم چشمی بین کسانی که خودشان را کشیشان و خادمین فرقه مسیحیت صهیونیستی معرفی می کنند،‌ مدت هاست که به فضای رسانه کشیده شده و آن گونه که از اعترافات آنها بر میپ آید، حوزه رقابت تخریبی آنها، به شبکه های اجتماعی برای جذب دوستان و گرفتن پسندهای بیشتر، گسترش یافته است.
بر اساس این گزارش، دامنه اختلافات عقیدتی بین مسیحیان، به این مورد و دیگر افشاگری هایی که در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد، محدود نمی شود، بلکه این کشمکش ها، عمری به بلندای تاریخ مسیحیت دارد.
اختلاف عقیده و تضاد آراء، از همان ابتدای ظهور مسیحیت، دامنگیر آن بوده و برداشت های شخصی از مسیحیت، تا آنجا متعدد است که حتی در اولین جملات اناجیل چهارگانه ،درباره شجره نامه حضرت عیسی (ع)، روایت های متعدد و متناقضی، به چشم می­ خورد.
اعتقاد به تثلیث، که ناشی از تحریفات افراد منحرفی مانند: پولس، و سفرهای تبلیغی مبلغان مسیحی به مناطق دیگر، است، از همان اوایل مسیحیت، اختلافات فراوانی را وارد آن کرد که در نهایت با تشکیل شورای نیقیه، این آموزه رسما وارد مسیحیت شد، هر چند که هم اکنون نیز مخالفانی درون مسیحیت دارد.
جدا شدن فرقه ارتدوکس در میانه و جنبش پروتستان در اواخر قرون وسطی، از کاتولیک، نشان دهنده عقاید مختلف و متناقض درباره مسیحیت است و درگیری های خونینی نیز در طول تاریخ، بین پیروان آنها وجود داشته و کشوری مثل ایرلند شمالی، همچنان با این درگیری ها روبرو است.
گفتنی است، پیروان فرقه پروتستان، که رسانه های بی شماری از طرف دولت های غربی در اختیار آنها گذاشته شده است، مدعی درست بودن عقاید خود بر اساس کتاب مقدس هستند و به اعتقادات پیروان فرقه های دیگر مسیحی همچون،کاتولیک و ارتدوکس، حمله ور می­ شوند.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.