خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش رهبر ایران به رسوایی اخیر سیا

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز (Euronews) در گزارشی زیر عنوان “افزایش درخواست ها برای پیگیری برنامه شکنجه مخفی سیا” نوشت: انتشار گزارش سنای آمریکا درباره استفاده از شکنجه توسط ماموران آژانس اطلاعات مرکزی، سی آی ای، در بازجویی از مظنونان به همکاری با گروههای افراطی واکنش های زیادی در پی داشت.
این گزارش که درمورد رفتارهای ضدانسانی در دوران جورج بوش است، توسط دموکرات های سنا و برای ضربه زدن به حریف جمهوری خواه منتشر شده است.
یورونیوز افزود: آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی در حساب کاربری توییتر منسوب به خود بخشی از سخنانش در سال ۱۳۸۶ را منتشر کرد که در آن از آمریکا به عنوان “سمبل ظلم علیه بشریت” یاد شده بود که حتی مردم این کشور هم “با این ظلم مواجه اند”.
در این پیام، همچنین آمده است: آنها می گویند که ملتی هستند پر از افتخار. دولتمردان آمریکایی حتی ملت خود را تحقیر می کنند و به اشتباه می اندازند؛ ملتی که از واقعیات بسیاری آگاه نیست.
در ادامه این گزارش می خوانیم: اگرچه در گزارش نامی از این کشورها برده نشده اما روز چهارشنبه الکساندر کواسنیویسکی، رییس جمهوری پیشین لهستان برای نخستین بار از رفتار خشن ماموران سی آی ای با متهمان در زندان های لهستان پرده برداشت. وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که شخصا با سی آی ای ارتباط مستقیم نداشته و طرف گفتگوی وی جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری وقت آمریکا بوده است.
یورونیوز در پایان نوشت: بسیاری از سازمان های بین المللی از جمله شورای اروپا و عفو بین المللی عملکرد سی آی ای را شدیدا مورد انتقاد قرار داده اند. در مقابل آژانس اطلاعاتی آمریکا می گوید که این اقدامات برای حفظ امنیت آمریکایی ها و مقابله با تروریسم لازم بوده است.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.