خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی مهارت های ارتباطی بین فردی در سیره معصومان (ع)

نویسندگان :  فیاض ایراندخت, کریمی مرضیه
 
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مهارت های ارتباطی بر مبنای سیره معصومان (ع) انجام شده است. برای رسیدن به این هدف، ابتدا مفهوم مهارت های ارتباطی از دیدگاه علوم جدید و سپس از دیدگاه معصومان (ع) تجزیه و تحلیل شده تا بدین ترتیب قالبی معین برای استخراج و تبیین مهارت های ارتباطی از سیره معصومان (ع) فراهم آید، سپس با جستجو در احادیث و روایات برجامانده از معصومان (ع) به مجموعه ای از مهارت ها در دو بخش کلامی و غیرکلامی دست یافتیم که در بهبود روابط بین فردی موثر و بااهمیت اند.

پرسش هایی که این پژوهش در پی پاسخگویی به آنهاست چنین است: ۱. مفهوم مهارت های ارتباطی چیست؟ ۲. مهارت های ارتباطی بر مبنای سیره معصومان (ع) کدام است؟

حاصل تحقیق، دستیابی به ده مهارت کلامی و پنج مهارت غیرکلامی در روابط بین فردی بر مبنای سیره معصومان (ع) بوده است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات بنیادی ‐ نظری است و با روش توصیفی ‐ تحلیلی انجام شده. روش تجزیه و تحلیل مطالب نیز به صورت عقلانی ‐ منطقی است. در این پژوهش از روش کتابخانه ای و فیش برداری برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است.
 
کلید واژه: مهارت، ارتباط بین فردی، سیره معصومان (ع)

بررسی مهارت های ارتباطی بین فردی در سیره معصومان (ع)
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.